قضاوت داور ایرانی در 15 مسابقه اینلاین هاکی 2014

پرونده رقابتهای جهانی اینلاین هاکی 2014 فرانسه با قضاوت داور ایرانی در 15 دیدار این رویداد مهم بسته شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران رامین عتیقه چی داور ایرانی که به عنوان تنها نماینده جامعه داوری از کشورمان و قاره آسیا به رقابت های جهانی دعوت شده بود، 15 دیدار این رویداد مهم را به عنوان داور اول قضاوت کرد.

رامین عتیقه چی نایب رییس کمیته داوران کنفدراسیون آسیا با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی اینلاین هاکی سال 2014 فرانسه گفت: این رقابت ها در شهر تولوس برگزار شد که تیم‌ها در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان و در دو بخش بانوان و آقایان به مصاف هم رفتند.
از مهمترین بازی‌های مهمی که در این رقابت ها قضاوت کردم می توان به بازی تیم‌های ایتالیا و فرانسه در رده سنی جوانان اشاره کرد که در پایان رقابتها تیم جوانان کشور میزبان عنوان قهرمانی را کسب کرد.

البته در این بازی سرمربی تیم ایتالیا به دلیل بی احترامی به داور، از همراهی تیم‌های خود در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان، تا پایان مسابقات محروم شد که این امر نشان می دهد در این ورزش داوران جایگاه ویژه ای دارند و توجه به مسایل اخلاقی برای مسوولان فدراسیون جهانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

عضو کمیته داوران فدراسیون جهانی ادامه داد: دیگر بازی بسیار مهمی که در این رویداد قضاوت آن را برعهده داشتم بازی تیم‌های جمهوری چک و آمریکا در رده سنی بزرگسالان بود که با برد 3 بر 2 جمهوری چک، در رقابتی بسیار حساس در مرحله مقدماتی به پایان رسید.
این 2 تیم در فینال بازی‌ها نیز رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که این بار تیم آمریکا رقیب خود را شکست داد و عنوان قهرمانی را کسب کرد.

وی که در این مسابقات به عنوان مدرس یاری در کلاس داوری نیز حضور داشت، خاطرنشان کرد: از جمله اتفاقات شایان ذکر در این دوره از مسابقات برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار پرچم کشورهای شرکت کننده در سالن مسابقات بود که توسط کمیته بین‌المللی اینلاین هاکی به دلیل حضور نماینده ای از جامعه داوری ایران در مسابقات جهانی و عضویت در کمیته بین‌المللی بود که نشان می دهد آنها به اسکیت ایران توجه ویژه ای دارند.

در پایان مسابقات نیز پرچم فدراسیون جهانی (FIRS) از سوی رئیس فدراسیون اسکیت فرانسه به رئیس فدراسیون اسکیت آرژانتین تحویل گردید تا رسما" میزبان مسابقات سال 2015 معرفی شود.

گفتنی است در پایان این مسابقات و در بخش جوانان، اسپانیا و فرانسه به ترتیب در بخش بانوان و آقایان موفق به کسب مقام نخست شدند.

در بخش بانوان پس از اسپانیا، تیم های آمریکا و انگلیس رده های دوم و سوم را از آن خود کردند و در بخش آقایان نیز پس از فرانسه تیم های کانادا و جمهوری چک رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در رده سنی بزرگسالان نیز در بخش بانوان تیم های آمریکا، کانادا و اسپانیا به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش آقایان نیز تیم های آمریکا بر سکوی نخست ایستاد، جمهوری چک دوم شد و کانادا به مقام سوم بسنده کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: داور ، هاکی ، جهانی ، ایران ، قضاوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.