ضمن باز ماندن در پاسخ به سوالی مبنی بر حمله به بیمارستان غزه؛

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی: سعی می‌کنیم تلفات غیر نظامیان را کاهش دهیم

"تزیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در مصاحبه با سی ان ان ادعا کرد این رژیم برای کاهش تلفات غیرنظامی در غزه تلاش می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در مصاحبه با این شبکه ادعا کرد این رژیم برای کاهش تلفات غیرنظامی تلاش می کند.

"تزیپی لیونی" در مصاحبه با "کریستین امانپور" گفت که ماموریت او برای برقراری صلح پایان نیافته ایت ولی مدعی شد که این به دست رژیم صهیونیستی نیست و حماس تاکنون اتش بس را نپذیرفته است و هم اکنون کل دنیا تلاش می کند حماس را برای این امر متقاعد کند که این تصمیم بهترین تصمیم است.

لیونی ضن اشاره به سخنان وزیر خارجه آمریکا افزود: کری از حق دفاع از خود اسرائیل و مقابله با تونل‌های حفر شدهاز سوی حماس حمایت می‌کند.

وی در ادامه مدعی شد: "متاسفانه با وجود تهاجم های حماس، برخی اقدامات اسرائیل را زیر سوال می برند اما جواب ما به همه آن‌ها یکسان است: ما تلاش می کنیم از تلفات غیرنظامی بکاهیم، ما با تونل ها مقابله می کنیم. ما از غیرنظامیان خواسته ایم محل سکونت خود را ترک کنند اما حماس از آن‌ها خواسته است بمانند. واکنون متاسفانه ما شاهد تصاویری از قربانی شدن غیرنظامیان و طعمه قرار گرفتن آن‌ها به دست ایدئولوژی حماس هستیم."

سی‌ان‌ان پرسید: تاکنون بیش از 500 فلسطینی کشته شده اندکه بیشتر آنان غیرنظامی‌اند و تقریبا 20 اسرائیلی کشته شده که اکثرشان نظامی هستند چگونه این نسبت را توضیح می دهید و چرا اسرائیل به بیمارستان ها حمله می کند؟

 وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در پاسخ مدعی شد: ما فلسطینیان را بابت کارهایی که حماس انجام میدهد، مجازات نمی کنیم.  ما تلاش می کنیم  به تونل هایی حمله کنیم که حماس در آن اسلحه و موشک پنهان می کند. این تونل ها در مناطق مسکونی واقع شده اند. آن‌ها از مردم می خواهند در این محل ها باقی بمانند در حالی که ما از مردم خواسته ایم این مناطق را به علت وجود تونل ها ترک کنند تا ما بتوانیم به آن حمله کنیم.

امانپور گفت یک سوال می پرسم و شما فقط یک کلمه جواب دهید:آیا داخل بیمارستان های الاقصی و الوفا اسلحه وجود داشته که اسرائیل به آن حمله کرده است؟ 

لیونی گفت:جوابی برای این سوال ندارم.

وی همچنین در جواب سوال یک سرباز اسرائیلی به دست حماس اسیر شده است، گفت جوابی در این خصوص ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۱ تير ۱۳۹۳
طبق قوانین جنگی جنگ باید در میدان هایی صورت پذیرد که همه طرفین درگیر، افرادی نظامی باشند کشتار مردم بی گناه کودکان! بیماران! معلولین و کهنسالان و افراد ناتوان! جنایت مسلم علیه بشریت است و دنیا در اینده با بانیان ان برخورد خواهد کرد و روزی باید محاکمه شوند دیر یا زود فرقی ندارند.
آخرین اخبار