شهردار منطقه 21 از ارتقای 250 هکتاری فضای سبز شهری در غربی ترین نقطه پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مصطفی سلیمی در این باره گفت:  ایجاد فضای سبز مطلوب راه حلی برای بسیاری از مشکلات حاد شهری است که علاوه بر ارتقای کیفیت منظر شهر می تواند از آلودگی هوا پیشگیری کند . در این بین ، منطقه 21 با ایجاد و گسترش 250 هکتار فضای سبز ، گامی مؤثر را در توسعه هر چه بیشتر فضای سبز شهری ، برداشته است .

وی افزود : با توجه به همجواری صنعت و سکونت در غربی ترین نقطه پایتخت و احساس نیاز شهروندان به رشد و ارتقای سرانه های فضای سبز ، رویکرد اداره فضای سبز منطقه در این سال ها ، بالا بردن کمیت و کیفیت فضای موجود در سطح منطقه بوده است  .

شهردار منطقه 21 ادامه داد : در این راستا کاشت 500 هزار اصله درخت در سطح معابر و ارگان های منطقه و توزیع 95 هزار اصله درخت در بین شهروندان انجام شده است  .

وی گفت : در سه ماهه اول سال 1393 حدود 60 هزار انواع درخت و درختچه غرس و همچنین 50 هزار متر مربع چمن در سطح منطقه کاشته شده است .

 سلیمی با بیان اینکه در سال جاری برنامه ی معاونت زیست محیطی و خدمات شهری نگهداشت فضای سبز خواهد بود و برنامه ی توسعه ای چندانی در دستور کار قرار ندارد ، به بازسازی 30 هکتار بوستان و 18 هکتار فضای سبز در سطح منطقه اشاره کرد .

شهردار منطقه 21 اضافه کرد : در جهت توسعه و ارتقای هر چه بیشتر فضای سبز شهری در منطقه ، علاوه بر احداث بوستان های دلواری به مساحت 1 هکتار ، خیام به مساحت 6 هکتار ، شهید کارور به مساحت 20 هکتار ، زیتون به مساحت 3 هکتار ، قوری چای به مساحت 20 هکتار ، شهدای وردآورد به مساحت 1 هکتار ، استقلال به مساحت 5/3 هکتار ، با بهره برداری از بوستانهای انرژی به مساحت 3 هکتار ، قباد به مساحت 1 هکتار ، طبیعت به مساحت 30 هکتار ، فجر به مساحت 1 هکتار و در مجموع 100 هکتار احداث بوستان ، فضای سبز منطقه به بیش از 250 هکتار افزایش می یابد  .

سلیمی همچنین از احداث بوستان 60 هکتاری طبیعت در منطقه خبر داد و گفت : تمامی تلاش ما این است که تا عید سعید فطر 20 هکتار از این بوستان جهت استفاده و تفریح شهروندان به بهره برداری برسد  .

به گفته شهردار منطقه 21 تکمیل و افتتاح بوستان قباد جنب بوستان رئیسعلی دلواری در ناحیه یک ، اجرای فاز دوم بوستان قوری چای در ناحیه سه و توسعه نوار سبز بزرگراه آزادگان از دیگر اقداماتی است که در دستور کار معاونت زیست محیطی و خدمات شهری قرار دارد .

وی ادامه داد : امید است با توجه به بافت 30 درصدی صنعت و 30 درصدی مراکز نظامی و انتظامی در منطقه و ایجاد تعامل بین صنعت و سکونت در پهنه غربی پایتخت ، بهبود فضای سبز و محیط بصری زیبا را در منطقه 21 شاهد باشیم .

برچسب ها: شهری ، فضا ، سبز ، عید ، فطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار