گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

واکنش واشنگتن‌پست نسبت به فاجعه غزه/ کمپین فیس‌بوکی حمایت از کاندیداتوری همسر عارف/ چک اپراتور تلفن همراه خبرساز شد

گفتگو با خانواده یکی از قربانیان طوفان تهران، ۵۰۰ هزار استخدام غیر قانونی؛ کودتای اداری احمدی‌نژاد در کشور بود، پیش‌بینی قیمت خودرو در سال 1404! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 30 تیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

مراسم احیا شب ۲۳ ماه مبارک رمضان در بیمارستان کودکان مفید





واکنش واشنگتن‌پست نسبت به فاجعه غزه
دکتر "مجید تفرشی" در فیس‌بوک خود با انتشار این تصویر نوشت: اگر در بی‌طرفی رسانه‌های آمریکایی در جنگ غزه تردید دارید نگاهی به تیتر روز یکشنبه "روزنامه واشنگتن" پست بیاندازید! تیتر درشت و اصلی برای دو سرباز کشته اسراییلی و سوتیتر کوچک و فرعی برای 330 غیرنظامی کشته فلسطینی. نمی‌دانم باید خندید یا گریه کرد.



آیین سنتی پنجه زرتشتیان
مراسم آیینی پنج روز پایان سال (پنجه) در روزهای پایانی تیر ماه به مدت پنج روز در روستای زرتشتی‌نشین مزرعه کلانتر برگزار شد. در تقویم ایران باستان به جای هر چهار سال یک کبیسه هر صد و بیست سال، یک ماه به پایان سال اضافه می‌شد. پس از شکست ساسانیان زرتشتیان کبیسه را گم کردند و اکنون نوروز به میان تابستان منتقل شده است. در پنج روز پايان سال، در آیین زرتشتی، گهنبارهایی برای شادی روان درگذشتگان برگزار می‌شود. در آخرین روز پنجه برای شادی و اطلاعی‌رسانی روی بام‌ها آتش روشن می‌کنند.





گفتگو با خانواده یکی از قربانیان طوفان تهران
یک ماه و نیم از طوفانی که عصر روز 12 خرداد ماه تهران را در نوردید و جان شش نفر را گرفت و 81 نفر را مصدوم کرد و میلیاردها تومان خسارت برجای گذاشت، گذشته است. نسیم شهر  محل زندگی "اسدالله باقری قره چشمه" از قربانیان طوفان که با خانواده شش نفری‌اش آنجا زندگی می‌کرد، اما اکنون مادر، دو دختر 11 و 19 ساله و دو نوزاد پسر ده ماهه به همراه مردی که قرار بود.

داماد خانواده شود در خانه حضور دارند و عکسی از پدر نیز بر دیوار است. داماد خانواده می‌گوید که قرار بود یک هفته بعد از 12 خرداد به خانه بخت بروند.



به گزارش ایسنا، مادر خانواده می‌گوید: کارفرما و پیمانکار هم تاکنون یادی از ما نکرده‌اند، انگار نه انگار که شوهرم چندین سال برایشان کار کرده بود. همه چیز را فراموش کردند و تا آنجا که ما می‌دانیم به دنبال تکمیل پروژه شان هستند، شوهرم بیمه هم نبود حالا واقعا نمی‌دانیم چه کاری انجام دهیم. داماد خانواده ادامه می‌دهد که پس از حادثه که در محدوده ستارخان رخ داد به محل رفته و متوجه شدیم که پدر همسرم به چاهک آسانسور سقوط کرده؛ ظاهرا چاهک یکسری امکانات ایمنی را نداشته و عوامل کلانتری هم از محل مستندسازی کرده‌اند. بعد از آن شکایت کردیم و پیگیر آن هستیم اما انگار جایی نیست که بتوانیم حقمان را بگیریم. برفرض حتی اگر هیچ قانونی برای حمایت از قربانیان حوادث طبیعی وجود نداشته باشد که اینطور نیست اما آیا مسئولان شهری نباید از نظر اخلاقی به این فکر کنند که بروند و سری به خانواده مردی بزنند که حالا چهار بچه‌اش یتیم شده و همسرش نیز هیچ منبع درآمدی ندارد؟

برخورد پلیس با معترضان حمله اسراییل به غزه در فرانسه



عصر ایران منتشر کرد، مراسم افتتاحیه بازی‌های کره شمالی. این جشنواره همه ساله به مدت دو ماه برگزار می‌شود و شامل انجام رقابت‌های ورزشی و هنری در رشته‌های مختلف است



یک دقیقه سکوت اعضای شورای امنیت به احترام قربانیان هواپیمای سرنگون شده مالزی



کمپین فیس‌بوکی حمایت از کاندیداتوری همسر عارف
اخیرا کمپین دعوت از دکتر "حمیده مروج" همسر دکتر "محمدرضا عارف" برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس در فیس‌بوک به راه افتاده است. به گزارش مشرق، با وجود آنکه مدت زمان زیادی تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، این کمپین‌های متعدد و گوناگون برای حمایت از کاندیداتوری چهره‌های مختلف سیاسی از جمله "علی‌اکبر ناطق نوری" و محمدرضا عارف و ... در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.
 

ماه رمضان در کدام کشورها سخت و در کدام کشورها آسان است؟
ماه رمضان و روزه گرفتن امسال در کشور ما به دلیل گرما و فاصله زیاد اذان تا افطار از سخت‌ترین ماه‌های رمضان در طول این چند سال محسوب می‌شود. به گزارش انتخاب، اما مسلمانان در دیگر کشورها وضعیت متفاوتی دارند، مسلمانان در شمال اروپا با مشکلات بیشتری روبه‌رو هستند؛ انگلیس، سوئد، روسیه و کانادا که دارای جمعیت مسلمان قابل توجهی هستند از سخت‌ترین کشورها برای روزه‌داری مسلمانان محسوب می‌‌شوند.

ردیف

کشور

طلوع آفتاب

غروب آفتاب

اذان صبح

اذان مغرب

1

ریکیاویک(ایسلند)

3.59

11.09

2.33

11.29

2

استکهلم( سوئد)

4.08

9.40

2.13

11.08

3

اتاوا(کانادا)

5.35

8.43

3.20

9.07

4

کوآلالمپور(مالزی)

7.06

7.16

5.59

7.44

5

جاکارتا(ندونزی)

6.05

5.53

4.52

6.09

6

سیدنی(استرالیا))

6.55

5.08

5.30

5.55

7

ژوهانسبورگ(آفریقای جنوبی)

6.53

5.36

5.32

5.50

8

ریو(برزیل)

6.32

5.27

5.14

5.44

9

ولینگتون (نیوزلند))

7.39

5.16

6.03

5.37

10

جزایر فالکلند

7.44

4.11

5.59

4.53


چک اپراتور تلفن همراه خبرساز شد
پس از انتشار گسترده تصویر چک خرید شرکت مخابرات ایران، بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران، بار دیگر انتشار تصویر چک یک شرکت ICT خبر ساز شد. این نخستین بار است که گوشه‌ای از امور مالی این اپراتور تلفن‌همراه کشور رسانه‌ای می‌شود. به گزارش فارس، همزمان با تیرماه و فصل مالیاتی، تصویر چک مالیاتی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و به دلیل تازگی و رقم آن مورد توجه قرار گرفته است. از زمان فعالیت این اپراتور در ایران، این نخستین بار است که گوشه‌ای از امور مالی این شرکت رسانه‌ای می‌شود؛ اقدامی که تا به حال سابقه نداشته است و به همین دلیل هنوز منبع و انگیزه انتشار این تصویر  مبهم است.

این اتفاق اکنون با اعلام قطعیت ورود ایرانسل به بورس نیز همزمان شده است. ایرانسل باید تا پاییز 93 روش واگذاری در بورس را به دولت اعلام کند. تصویر این چک می‌تواند نمونه‌ای از حجم گردش مالی و  به نوعی فضا سازی برای ورود این شرکت به بورس باشد. دیگر اپراتور تلفن‌همراه هر ساله مبلغی در حدود 400 میلیارد تومان را به عنوان مالیات به دولت پرداخت می‌کند و با در نظر گرفتن این موضوع رقم چک یادشده برای این منظور بالا نیست. مبلغ چک ایرانسل نیز 220 میلیارد تومان بابت 50 درصد مالیات سال 92 است.



در پیگیری این رسانه، شرکت ایرانسل صحت موضوع را رد و تایید نکرد. هر چند که تمام نشانه‌ها از جمله امضاهای چک با واقعیت تطابق دارد. پیش از این نیز در حوزه ICT تصویر چک خرید شرکت مخابرات ایران خبرساز شد که تا آن زمان خرید مخابرات بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران بود.

حمایت اینستاگرامی عارف از مردم غزه
به گزارش جمهوریت، "محمدرضا عارف" با انتشار این تصویر در صفحه اینستاگرام خود، مطلبی را هم زیر این تصویر آورده است: متاسفانه مردم شریف غزه و فلسطین تحت فشار ناجوانمردانه و غیرانسانی و غیراخلاقی رژیم غاصب صهیونیسم هستند. امیدوار هستیم خداوند به برکت این ایام همدلی بین مسلمانان وبه خصوص حکام کشورهای اسلامی را بیشتر کند که در مقابل این فجایا و جنایات و نسل کشی که واقع شده، با جدیت بیشتری و به صورت موثر بتوانند نقش‌آفرین باشند.



تجربه گذشته ثابت کرده است که هر گاه رژیم صهیونیستی با انزوای داخلی و منطقه‌ای روبرو شده، برای برون رفت از این انزوا بحران‌سازی جدیدی را آغاز کرده است. خوشبختانه کشور ما اقدامات خوبی را شروع کرده ولی بهتر است از طرف سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش عدم تعهد که در حال حاضر ریاست آن را کشور ما بر عهده دارد، فشار به این رژیم و حامیان آن بیشتر شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در سال 1404!
سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404، چند سال پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و در آن جایگاه صنعت خودرو در سال 1404 ترسیم شده است، در یکی از بندهای این سند، متوسط قیمت یک دستگاه خودروی تولید داخل در سال1404  معادل 15 هزار دلار برآورد شده است که با توجه به نرخ حدودا 3000 تومانی دلار در حال حاضر، معادل 45 میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، البته بدیهی است که قیمت دلار در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت بنابراین با فرض افزایش سالانه 20 درصدی نرخ دلار و بر مبنای دلار حدودا 3000 تومانی فعلی، نرخ دلار در سال 1404 حدود 9600 تومان خواهد بود که با توجه به پیش‌بینی متوسط قیمت حدودا 15 هزار دلاری قیمت خودرو در سال 1404، قیمت خودروهای داخلی در این سال به طور میانگین 144 میلیون تومان خواهد بود.

در آن صورت می‌توان گفت که با توجه به میانگین قیمت 30 میلیون تومانی خودروهای داخلی در حال حاضر، قیمت 144 میلیون تومان برای خودروی تولیدی در حدودا 11 سال دیگر قیمت بسیار مناسبی است! البته نمی‌توان میزان افزایش نرخ دلار در 11 سال‌ آینده را پیش‌بینی کرد بنابراین در نهایت باید دید با توجه به پیش‌بینی متوسط قیمت 15 هزار دلاری برای خودروهای داخلی در سال 1404 و با توجه به نرخ ارز در آن زمان، متوسط قیمت خودروهای تولید داخل در این سال چه خواهد بود.

جمع‌آوری اجساد قربانیان هواپیمای مالزی
عصر ایران نوشت:‌ در این تصویر امدادگران در حال جمع‌آوری اجساد بسته‌بندی شده قربانیان هواپیمای سرنگون شده مالزیایی در حومه شهر دونتسک در شرق اوکراین هستند. این هواپیمای مسافربری با بیش از 290 سرنشین با یک موشک ضدهوایی ساخت روسیه و از سوی عوامل نامعلوم در شرق اوکراین سرنگون شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار