منزل رویانیان تخلیه شد، ابتکار مخابراتی یک وزیر برای کاهش هزینه‌ها، عکس زیبای اتحاد مذاهب علیه تکفیری‌ها، واسطه جلسه ناطق و لاریجانی نبوده‌ام و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 8 تیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

طرح ماه رمضان، ماه میهمانی خدا



اینا مال منه!!!



بیست و هفتمین سال
گرد حمله شیمیایی رژیم صدام به سردشت

هشتم تیر ماه مصادف با بیست و هفتمین سالگرد حمله شیمیایی به شهر سردشت در سال 1366 توسط رژیم صدام و روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی است. در این حادثه 119 نفر به شهادت رسیدند و چندین هزار نفر از مردم بی دفاع نیز دچار مصدومیت شیمیایی شدند.





استهلال ماه مبارک رمضان در مشهد



منزل رویانیان تخلیه شد
یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس ماجرای خانه‌اش در نیاوران – جماران است. "رویانیان" که سند این خانه را به خاطر پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان در پنج بازی پایانی لیگ برتر در قبال گرفتن وام در رهن بانک گذاشته بود به دلیل عدم پرداخت اقساط، حکم توقیف منزلش صادر شد. محمد رویانیان نیز امروز منزل خود را تخلیه و به جای دیگری نقل مکان کرد و منزل جدیدی را اجاره کرد.

به گزارش فارس، پس از اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس و حتی مسئولان وزارت ورزش از این کار مدیرعامل سابق پرسپولیس با خبر شدند، در تماس‌ها و دیدارهای جداگانه با رویانیان شرکت کردند و به وی اعلام کردند که برای حل مشکلات او پیگیری‌های لازم را خواهند کرد. این در شرایطی است که حتی خادم معاون وزارت ورزش نیز گفت‌وگوهایی با رویانیان داشته و به مدیرعامل سابق قرمزپوشان اعلام کرده که پیگیری‌های لازم را بابت رفع مشکل وی انجام خواهد داد.

هر ۱۶ روز یک معدنچی در معادن می‌‎میرد
به گزارش ایسنا، "جافریان" معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در آیین افتتاحیه کارگاه کشوری بهداشت معادن که با حضور کار‌شناسان مسئول بهداشت حرفه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خرم‎آباد برگزار شد، بیان کرد: بنابر آخرین آمار در هر ۱۶ روز یک نفر معدنچی در معادن کشور بر اثر سانحه ریزش معدن یا سقوط فوت می‌کند.

وی با بیان اینکه شرایط کارگران معدن شرایط ویژه‌ای است و می‌طلبد که از لحاظ بهداشتی شرایط مختص به این فضا ایجاد شود، افزود: وضعیت کارگران معدن با دیگر کارگران فرق می‌کند و بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

ابتکار مخابراتی یک وزیر برای کاهش هزینه‌ها
یک وزیر برای کاهش هزینه‌ها قصد دارد تلفن داخلی بین ادارات و ساختمان‌های خود ایجاد کند، خراسان در این باره نوشت: بر اساس بخشنامه‌ای که یکی از وزرای کابینه به مدیران این دستگاه ابلاغ کرده است، اعلام شده با توجه به بررسی‌های انجام گرفته درصد قابل توجهی از هزینه قبوض تلفن مربوط به تماس کارمندان و مدیران سازمان مرکزی با ادارات زیرمجموعه در سراسر کشور است که بر این اساس با ایجاد یک سامانه داخلی، تماس از طریق تلفن‌های ثابت و همراه با شهرستان‌ها به جز در مواقع قطع این سامانه، ممنوع شده است.

عکس زیبای اتحاد مذاهب علیه تکفیری‌ها
تابناک نوشت:‌عکس‌های متفاوتی از اتحاد اقوام و مذاهب و برادران در حال مبارزه با تروریست‌های تکفیری در عراق منتشر شده و در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از جالبترین آنها عکسی است که سربازان ارتش عراق از ادیان و مذاهب گوناگون را نشان می‌دهد. امری که بی‌شک همچون درد بی‌درمانی برای تکفیری‌های جلاد هولناک می‌باشد.



واسطه جلسه ناطق و لاریجانی نبوده‌ام/واکنش به خبر تاسیس حزب لاریجانی
"محمدرضا باهنر" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سوال که اخیرا جلسه‌ای با حضور آقای لاریجانی، نهاوندیان و ناطق نوری در مورد حزب جدید آقای لاریجانی تشکیل شده که آقای ناطق نوری با وساطتت شما در این جلسه حضور یافتند، در مورد حزب جدید آقای لاریجانی بگوئید و اینکه در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: این موضوع تکذیب می‌شود و در مورد حزب آقای لاریجانی باید از خودش سوال کنید.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید ساختاری به وجود بیاید که هیات رئیسه سه قوه با یکدیگر جلسه‌ای داشته باشند، گفت: تعداد اعضای قوه قضاییه بیش از تعداد اعضای دولت و مجلس است؛ لذا اگر 8-7  نفر از مجلس، دولت و قوه‌قضاییه باحضور سران قوا جلسات مستمر داشته باشند حتما در این قضیه می‌تواند موثر باشد.

آتش‌بازی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان در غزه



عصر ایران منتشر کرد، ادامه حملات هوایی اسراییل به غزه



نظر آیت الله سیستانی درباره روزه در روزهای بلند
به گزارش شفقنا، "حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی" به پرسشی درباره حکم روزه در کشورهایی که طول روز بسیار بلند است و برخی افراد طاقت روزه در آن شرایط را ندارند پاسخ داده‌اند و در پاسخ به این پرسش که در کشور دانمارک زندگی می‌کنم روز در ماه مبارک رمضان ۱۸ تا ۱۹ ساعت است حکم روزه ما چیست؟ پاسخ دادند: هر شخصی که می‌تواند از طلوع فجر تا اول شب روزه بگیرد و از این جهت در زحمت غیرقابل تحمل واقع نمی‌شود، وظیفه دارد روزه بگیرد و یا آنکه سفر کند و سپس روزه‌اش را قضا نماید و اما کسانی که روزه گرفتن به این مدت برایشان میسر نیست، باید یا سفر کنند و یا آنکه از اول طلوع فجر نیت روزه نمایند ولی هر وقت احساس کردند ادامه روزه برایشان غیرقابل تحمل است افطار نموده به مقدار لازم آب و یا غذا بخورند و سپس روزه این روز را قضا نمایند و کفاره‌ای بر آنان نیست.

چرا ژاپن متفاوت است؟
عکس بالا: ﯾﮏ ﻣﺎﻩ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﻤﺐ ﺍﺗﻤﯽ، ﻫﯿﺮﻭﺷﯿﻤﺎ 1945 و عکس پاین: ﯾﮏ ﻣﺎﻩ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺴﻮﻧﺎﻣﯽ ﻭ ﺯﻟﺰﻟﻪ ی 2011



رجا/ توهین روزنامه دولت به مربیان ایرانی



کمی اضافه بار مهمترین دستاورد هنرمندان مشوق تیم ملی!
به گزارش خبرآنلاين، گروه هنرمندان اعزامی به برزیل غیر از دو یا سه شبی را که در سالوادور در هتل تیم ملی بودند و چند عکسی را با هم به یادگار گرفتند تقریبا در باقی طول سفر جدا از تیم ملی بودند. هتل‌های ۵ ستاره، مسافرت‌های هوایی و زمینی و فرصت گشت و گذار در ریو و بودن چند ساعته گهگاهی در کنار تیم ملی.

هنرمندان که ابتدا قرار بود برای ساخت پروژه‌ای برای شبکه خانگی به برزیل بروند بعد از حواشی بسیار، سرانجام با تعدادی محدود که کمتر از ۲۰ نفر بودند راهی سفر شدند تا مشوق تیم ملی‌شان باشند. جماعتی که انتشار همان اولین تصویرشان در تهران غوغایی به پا کرد.

رضا یزدانی که در این سفر بیشتر همراه بود با محراب قاسم‌خانی و پژمان جمشیدی می‌گوید: از بازی‌های تیم ملی راضی بوده و به نظرش بچه‌ها تمام تلاش‌شان را کرده بودند اما پژمان که سابقه ۱۲ بازی ملی هم دارد، حسابی از بازی تیم ملی ناراضی بود. پرسیدن سئوالی مشابه از محمدرضا شریفی‌نیا و نرگس محمدی خیلی هم تاثیری ندارد چون این دو بیش از هر چیز سرگرم جمع و جور کردن سوغاتی‌های زیادشان بودند. فرصت زیاد این گروه هنرمند برای خرید از شاپینگ سنترهای مختلف برزیل البته باید هم اینچنین اضافه بار به همراه داشته باشد!

قبر اولین‌ متوفی‌ دفن‌ شده در بهشت‌ زهرا(س)
مرحوم "محمدتقی خیال" که در قطعه یک، ردیف یک، قبر شماره یک را به خود اختصاص داده و در 27 تیرماه 1349 فوت کرده است. وی نخستین فردی است که در بهشت زهرا(س) دفن شده است. همچنین مرحومه "زیور فقیردخت"، اولین بانویی که در این آرامستان دفن شده است. گفتنی است؛ بهشت زهرا(س) نام بزرگ‌ترین گورستان در استان تهران است که در شهرستان ری واقع شده است. بهشت زهرا(س) در تاریخ 25 تیر ماه 1349 افتتاح شده است.



عکسی متفاوت و دیده نشده از "شهید بهشتی"
تصوبری که پیش رو دارید، در اواخر دهه 50 شمسی در منزل شخصی شهید بهشتی برداشته شده و ایشان را در کنار یکی از نوه‌هایش به تصویر کشیده است.



 زنجانی پشتش گرم و در وزارت نفت آدم دارد
"امیر عباس سلطانی" نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با فارس با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اظهار داشت: "بابک زنجانی" پشتش گرم است و لابی‌های خود را انجام می‌دهد، بابک زنجانی در وزارت نفت و وزارتخانه‌های مختلف آدم دارد و برخی با وی همکاری می‌کنند، اما من نمی‌دانم دلش و پشتش به چه کسی گرم است.



عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا همچنان افراد نزدیک به بابک زنجانی در وزارتخانه‌ها حضور دارند، خاطرنشان کرد: به نظرم هستند اگر نبودند با این قدرت به مواضعش ادامه نمی‌داد. اگر نیاز باشد و در کمیسیون نیز به تصویب برسد، در راستای پرونده وی، به اوین نیز می‌رویم و با بابک زنجانی ملاقات خواهیم کرد.

جنجال جمع‌آوری نمایشگر پخش جام جهانی به بهانه اختلاط دختران و پسران
به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه سعودی "مکه"، شماری از افراد نمایشگر بزرگی را در شهر طائف به هنگام پخش مسابقات جام جهانی فوتبال برزیل، خاموش و جمع‌آوری کردند و آنها با جمع کردن این نمایشگر، مانع از پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل و تماشای مسابقات از سوی مردم شدند.

اختلاط میان دختران و پسران دلیل افراد برای برچیدن نمایشگرهای بزرگ پخش مسابقات جام جهانی بود این در حالی است که به گفته جوانان، تنها پسران جوان در مقابل این نمایشگرها حضور می‌یافتند، برچیدن نمایشگرها به هنگام پخش یکی از مسابقات، با اعتراض و نارضایتی حاضران نیز روبه رو شده است.

فرار داعش به منطقه نزدیک به مرز ایران
انتخاب به نقل از پرس تی وی نوشت: شبه نظامیان گروه تروریستی داعش در شرق استان دیاله به منطقه‌ای نزدیک به مرز ایران فرار کرده‌اند. شبه نظامیان در منطقه ترکمن‌نشین السعدیه دیاله به کوه‌های حمریت در نزدیک مرز عراق و ایران فرار کرده‌اند. نیروهای مسلح عراقی همراه با طوائف دیاله عملیات بزرگی علیه تروریست‌های داعش آغاز کرده‌اند.

"جمشید بسم الله" سکوتش را شکست: آقای رحیمی باعث شد نام من بین‌المللی شود
"جمشید میرابی" معروف به جمشید بسم‌الله به بیان سرگذشت خود و  تفسیر خاصش از مدیریت اقتصادی کشور از دوران تعدیل تا دوران احمدی‌نژاد پرداخته است. وی در گفتگو با روزنامه تعادل گفت: از خیلی زمان‌های قدیم که من این کار را شروع کردم طبق عادت همیشگی کارم را با بسم‌الله الرحمن الرحیم شروع می‌کردم تا اینکه کم‌کم این قضیه جا افتاد و من شدم جمشید بسم‌الله. پایه اصلی کارم از سال ۶۶ تا ۷۲ در بازار بورس بود، نه در بازار ارز.

میرابی تصریح کرد: دیپلم علوم تجربی دارم ولی در زمینه بورس طی این سال‌ها سعی کردم تمام آمارهای بورسی را مطالعه کنم. به راحتی می‌توانم بگویم که به اندازه یک فوق لیسانس، اطلاعات از بازار بورس دارم و می‌توانم تحلیل کنم. کارم را با ۲۵ هزار تومان پولی که از دوستم قرض گرفته بودم شروع کردم. در آن زمان با آن پول ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار می‌توانستم خرید کنم. بعد از یک ماه کار کردن ۵ هزار تومان سود داشتم. سود بازار برای من خوب بود آن روزها ولی خالی از ضرر هم نبود. یادم می‌آید یک گروه مشتری داشتیم به اسم "فیوج". آنها نه ایرانی بودند و نه پاکستانی، چیزی مابین بودند و کار اصلی آنها جیب‌زنی بود. یک بار ۱۴۰۰ دلار از جیب من زدند. چند بار به این صورت زمین خوردم و بعد باز شروع کردم. شاید تنها چیزی که مرا در آن سال‌ها نگه داشت، علاقه به شغلم بود.

وی افزود: سال ۷۲-۷۳ بود که طرح تعدیل اجرا شد. این همان شروع برنامه یارانه‌های سال ۹۰ بود که با بی‌برنامگی شروع شد. قاچاق ارز به شدت افزایش پیدا کرده بود. تورم خیلی بالا رفته بود. یادم هست سکه از ۱۳ هزار تومان به ۶۵ هزار تومان رسید. کار کردن در آن شرایط خیلی سخت بود به دلیل اینکه سوءاستفاده‌های زیادی در بازار صورت می‌گرفت. در آن شرایط تصمیم گرفتم آن مقدار پولی را که دارم در شرکت‌های خودروسازی سرمایه‌گذاری کنم و شروع به خرید و فروش ماشین کردم. یادم هست از بازار مشوش آن روزها یکی از دوستان من ۱۰ برابر سرمایه اولیه‌اش سود کرده بود ولی من نتوانستم. از قدیم در بازار ارز گفته می‌شد که لازمه کار، پول زیاد نیست، صداقت در رفتار و گفتار است که باعث جلو رفتن می‌شود و شاید همین باعث شد که من از آن دوران با کمترین بهره بیرون بیایم.

میرابی بیان داشت: در زمان خاتمی بحث تک‌نرخی شدن ارز چند سالی مطرح شد. به نظرم این تک‌نرخی شدن بیشتر ظاهری بود ولی نوسانات خیلی کمتری داشت. آن روزها نرخ ارز تقریبا ثابت مانده بود و ارز زیادی وارد کشور می‌شد. اواخر فعالیت خاتمی بود که یک‌سری ادعا می‌کردند که صرافان از ثابت نماندن نرخ ارز در آینده اطلاع دارند و می‌گفتند که صراف‌ها شروع به خرید ارز و جمع کردن ارز از داخل بازار کرده‌اند. با شروع دولت احمدی‌نژاد طلایی‌ترین دوران ایران، خاکستری‌ترین دوران ایران شد. به این خاطر که موقعی که ایشان در مسند بود، ما نفت را به بالاترین قیمت ممکن می‌فروختیم و ثروت زیادی داشتیم ولی الان دقت کنید که چه چیزی داریم و چه به جا مانده است.

وی تاکید کرد: ببینید حدود ۱۰ سال بود که نرخ ارز تقریبا ثابت مانده بود. تورم حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است و نرخ دستمزد هر ساله بیشتر می‌شود. نرخ تورم مصرفی هم در کنار آن در حال افزایش است و روی تورم تاثیر می‌گذارد. چاپ اسکناس هم داریم. همه اینها جمع شده بود و یک پتانسیل ایجاد کرده بود که آقای احمدی‌نژاد و تیم اقتصادی وی با عملکرد ضعیف و اشتباه به این قضایا دامن زدند. مشکلات اقتصادی که الان هم می‌بینیم به جرات می‌توان گفت که حاصل همان عملکرد است. تیم اقتصادی آقای احمدی‌نژاد واقعا ضعف مدیریتی داشت، به دلیل اینکه اگر فردی توان مدیریتی ندارد باید جای خود را به فردی صالح بدهد. مگر این میز چقدر ارزش دارد که ۷۰ میلیون ایرانی به این صورت دچار مشکلات اقتصادی شوند؟

میرابی گفت: شهریور ۹۱ دلار بین ۲۰۵۰ تا ۲۱۰۰ رسیده بود. بازار ارز ایران پر از سرو صدا بود. به نظر من مردمی بودند که کارشان این نبود. حتی خانم‌های خانه‌دار می‌آمدند دلار خرید و فروش می‌کردند. آن زمان اینجا انبوهی از جمعیت بود که در بازار تردد می‌کرد و تردد در بازار افشار به سختی صورت می‌گرفت به نحوی که خود کاسب‌های بازار هم کنار نشسته بودند و فعالیت نمی‌کردند. قبل از دستگری فکر نمی‌کردم بازار امنیتی شود و ماموران نیروی انتظامی وارد بازار شوند. خود ما به مردم می‌گفتیم دلار نخرید، فردا امثال ما را دستگیر می‌کنند. آنها رفتند و ما بازداشت شدیم چون فکر کردند ما قیمت‌ها را بالا می‌بریم. من ۱۳ مهر بود که بازداشت شدم. آن روز حدود ۹۰ نفر بازداشت شدند. همان روز دلار ۳۶۶۰ تومان بود. همان روزها بود که معاون اول رئیس‌جمهور اسم من را یعنی همان جمشید بسم‌الله را آورد و عامل تعیین نرخ بازار معرفی کرد. حدود سه ماه و نیم بازداشت بودم. اصلا مسخره است! شخصی بخواهد نرخ ارز را در یک کشور تعیین کند. در هر کشوری بالاترین قدرت نظام ارزی آن کشور را بانک مرکزی دارد. اصلا شخص توان نرخ‌گذاری روی ارز را نمی‌تواند داشته باشد. آن روزها حتی شایعات اینقدر زیاد بود که می‌گفتند جمشید بسم‌الله با چند نفر از برادرهایش شبکه مافیایی ارز تشکیل داده‌اند.

وی اظهار داشت: زمانی که از زندان آزاد شدم در موتور جست‌وجوی گوگل با جست‌وجوی اسم جمشید، اسم من بالاتر از اسم جمشید مشایخی بود. این در حالی بود که ایشان سال‌ها فعالیت هنری داشتند و این به لطف آقای رحیمی بود که من بالاتر از ایشان قرار گرفتم. آقای رحیمی باعث بین‌المللی شدن من شدند. در نهایت امیدوارم بازار ارز ایران بازار سالمی باشد و طی سال‌های آینده با ثبات بیشتری حرکت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار