"کیانوش غریب‌پور" مطرح کرد: جایگاه و مقام و ارزش انسانها به شهرتشان و اینکه چقدر اسم از آنها برده شود نیست.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ روز دوشنبه پیکر مرحوم "منوچهر درفشه"، هنرمند تصویرگر کتاب‌های درسی از مقابل درب خانه هنرمندان تشییع و برای خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا منتقل شد.  

در این مراسم "کیانوش غریب پور" رئیس انجمن تصویرگران، "سید احمد حسینی" مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش، "مصطفی رحماندوست" شاعر معاصر، "صادق صندوقی" تصویرگر پیشکسوت و جمعی از اعضای انجمن تصویرگران و بازماندگان مرحوم حضور داشتند مراسم ساعت 11:10 دقیقه با تلاوت آیاتی روحبخش از قرآن کریم آغاز شد.  

پس از آن از کیانوش غریب پور، رئیس انجمن تصویرگران برای سخنرانی دعوت شد.  

وی بیان کرد: مرحوم منوچهر درفشه شخصیتی متین و آرام و جدی در کار داشت، وی بی هیاهو و‌ آرام زندگی کرد، اما زندگی پربار و ارزشمندی داشت.  

غریب پور افزود: وی علاوه بر تصویرگری کتب درسی،‌ کتاب‌های غیر درسی دیگری را نیز تصویرگری کرده‌اند.  

وی با ابراز تأسف از ارتباط محدود با مرحوم درفشه در زمان حیات گفت: هر چند متأسفانه ما حضور وی را در زمان حیاتشان درک نکردیم اما حالا در زمان تشییع پیکر وی گردهم آمده‌ایم.

غریب پور اظهار داشت: بسیار واضح است که جایگاه، و ارزش انسانها به شهرتشان و اینکه چقدر از آنها اسم برده می‌شود نیست، ما کار شایسته‌ای در حق این هنرمند عزیز انجام نداده‌ایم اما یکبار در انجمن تصویرگران و یکبار در آموزش و پرورش از وی تقدیر شد، هرچند بسیار کم است اما می‌توان گفت که شرمندگی‌مان کامل نیست.  

در ادامه سید احمد حسینی مدیر کل نظارت بر نشر کتب درسی، به نیابت از محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یک پیام تسلیت را برای حضار قرائت کرد که در آن از هنر و جدیت این هنرمند مرحوم در خلق تصاویر توصیف شده بود. 
 
پیکر مرحوم منوچهر درفشه پس از تشییع به بهشت زهرا منتقل شد.  

روحش شاد و یادش گرامی  

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار