متوسط تولید روزانه تخم مرغ در استان سمنان حدود 24 تن از 15 واحد مرغ تخم گذار فعال است که 30 درصد آن مازاد بر نیازاین استان است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان از تولید روزانه 24 تن تخم مرغ در این استان خبر داد.

مصطفی شاه حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهاي مرغ تخم گذار استان سمنان که با حضور رئیس و معاون جهادکشاورزی،مدیر کل دامپزشکی و مدیر سازمان تعاونی روستائی استان و اعضای هیئت مدیره شرکت تعاوني کشاورزي واحدهاي مرغ تخم گذار برگزار شد،گفت: متوسط تولید روزانه تخم مرغ در استان حدود 24 تن از 15 واحد مرغ تخم گذار فعال با ظرفیت حدود 580 هزار قطعه است که 30 درصد آن مازاد بر نیاز استان است.

شاه حسینی با بیان اینکه مصرف تخم مرغ استان روزانه حدود 19 تن است افزود: با توجه به وجود تخم مرغ مازاد بر نیاز استان ،کاهش تقاضا در نیمه اول سال و بعضا ورود تخم مرغ از استان های هم جوار باعث شده که عرضه تخم مرغ در استان پایین تر از قیمت تمام شده باشد .
وی بیان کرد: با توجه به شرایط بازار در سنوات اخیر اوایل سال با کاهش قیمت مواجه بوده و در حال حاضر تخم مرغ با نرخ کمتر از قيمت تمام شده مصوب کارگروه تنظیم بازار که هر کیلو 40هزار ریال است عرضه می شود.

همچنین سید مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به مشکلات فعالان این صنعت ،گفت: در این خصوص پیگیری لازم از سوی وزارت متبوع با تصمیم گیرندگان در سطح ملی انجام شده است.

موسوی افزود: برای پایداری تولید و برون رفت از وضعیت فعلی در این صنعت طرح چرخه کامل تولید که از طرح های پیشنهادی این سازمان است در دستور کار وزارت است .

وی بیان کرد: در صدور مجوزهای جدید با توجه به وضعیت موجود بازنگری خواهد شد و در صدور جواز های جدید دو موضوع بازار هدف(صادرات) و صنایع تبدیلی طرح های جدید مدنظر قرار خواهد گرفت./ز
برچسب ها: تولید ، تخم مرغ ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.