مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در بخش تولید گلهای شاخه بریده در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

علی اصغر زارعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، افزود: ظرفیت تولید گلهای شاخه بریده در این استان ، سالانه 275 میلیون شاخه است که به برخی از کشورهای دنیا نیز صادر می شود.
وی ادامه داد: مقصد صادرات این گلها بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس است ولی به دلیل وجود واسطه ها به ویژه در خارج از استان ،آمار و ارقام رسمی صادرات این محصول در استان مرکزی ثبت نمی شود.
او بیان کرد: محلات، خمین اراک و ساوه به ترتیب شهرهایی هستند که گلهای شاخه بریده در آنها تولید و روانه بازار مصرف می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: رز، داوودی میخک و گلایل از مهمترین گلهای تولیدی شاخه بریده این استان محسوب می شود.
زارعی ادامه داد: 995 هکتار از زمینهای کشاورزی استان به تولید گلها و گیاهان زینتی اختصاص دارد که از این میزان 371 هکتار در گلخانه و 624 هکتار فضای رو باز است.
وی گفت: حدود 96 هکتار از زمینهای کشاورزی استان مرکزی به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد که سالانه حدود 20 هزار تن انواع سبزی و صیفی با تلاش یک هزار کشاورز در این زمینها تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.
زارعی اظهار کرد: 250 هکتار از باغهای این استان نیز مجوز تولید محصول ارگانیک دارند و در 210 هکتار از زمین های استان پسته و در 40 هکتار انار ارگانیک تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می شود.
استان مرکزی با برخورداری از تنوع اقلیمی مناسب یکی از قطب های مهم تولید گل و گیاهان زینتی درکشور است اما به دلیل برخی تنگناها نتوانسته جایگاه مناسبی را در حوزه صادرات کسب کند./س
 
برچسب ها: گل ، شاخه ، بریده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.