یک منبع بلند پایه فلسطینی امروز از شروط ارائه شده از سوی نیروهای مقاومت به قطر به عنوان طرف میانجی، برای آتش بس سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری مصر، یک منبع بلند پایه فلسطینی از فهرست درخواست‌های ارائه شده از سوی مقاومت فلسطین به طرف قطری به عنوان میانجی برای آتش بس در نوار غزه خبر داد.

این منبع بلندپایه فلسطینی گفت:  مقاومت شروط خود را به قطر ابلاغ کرده و آنها عبارتند از:
توقف فوری تجاوزات زمینی، هوایی، دریایی رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در نوار غزه ، متوقف ساختن سیاست تاخت و تاز و حمله و ترور و تخریب خانه‌ها و به پرواز درآمدن هواپیماهای رژیم صهیونیستی بر فراز نوار غزه؛ از میان برداشتن محاصره دریایی و زمینی نوار غزه بطور کامل از جمله بازگشایی گذرگاه‌ها و راه اندازی بندر غزه بصورتیکه اجازه ورود تمامی کالاها و برق و سوخت و مواد لازم برای ساخت وساز را بدهد.

طبق اعلام این منبع، درخواست گروه‌های فلسطینی برداشته شدن محاصره مالی و اقتصادی و تضمین آزادی برای ماهیگیری و دریانوردی تا 12 مایل دریایی و آزادی رفت و آمد در مناطق مرزی نوار غزه و عدم وجود منطقه‌ای حائل و لغو تمامی تحریم‌ها علیه مردم فلسطین در کرانه باختری که پس از ماه ژوئن صورت پذیرفت از جمله آزادی تمامی دستگیرشدگان و خصوصا رئیس واعضای مجلس قانون گذاری فلسطین و بازگشایی مؤسسات و برگرداندن دارایی‌های خصوصی و عمومی که مصادره گردیده‌اند، نیز شامل می‌شود.

طبق اعلام این منبع، فهرست شروط مقاومت فلسطین ، متوقف ساختن دستگیری‌های اداری و برداشته شدن تحریم‌ها از اسرای فلسطینی بازداشت در زندان های رژیم اشغالی، و تسهیل در اجرای برنامه ای برای بازسازی آنچه که تجاوزات متکرر رژیم صهیونیستی در نوار غزه تخریب شده و تأکیدبر ضرورت وضع جدول زمان بندی برای اجرای بندهای این شروط همراه با تضمین‌هایی برای آنها را نیز شامل می‌گردد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار