به مناسبت قیام سی تیر برنامه نگاشته ها و انگاره ها دوشنبه این هفته میزبان محمد مهدی عبد خدایی خواهد بود.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، برنامه نگاشته ها و انگاره ها هر هفته شنبه و دوشنبه ها ساعت 11:30 تا  12 از گروه تاریخ و سیاست شبکه فرهنگ به علاقه مندان تاریخ و تمدن ایران تقدیم می شود.
 
این برنامه به واکاوی شخصیت های تاریخی، مکان های تاریخی و تمدنی و رویدادها و اندیشه های تاریخی تمدن ایرانی اختصاص دارد. در برنامه این هفته محمد مهدی عبد خدایی (دبیر‌کل جمعیت فداییان اسلام) میهمان برنامه خواهد بود تا درباره ابعاد .اقعه 30 تیر به گفتگو بنشیند.
 
در روز ۳۰ تیر ۱۳۳۱ یک سال و ۴ ماه پس از به ثمر نشستن نهضت ملی صنعت نفت، مردم ایران با راهپیمایی در خیابان‌ها خواستار برکناری احمد قوام‌السلطنه و بازگشت دکتر محمد مصدق به پست نخست‌وزیری شدند.قيام سي تير 1331 در تاريخ معاصر ايران يكي از فرازهاي به ياد ماندني است.

 روند رويداد و نتايج به دست آمده همگي گوياي موفقيت جناح مردمي در مواجهه با دربار و حاميان داخلي و خارجي آن مي‌باشد. اين واقعه شايد تنها نمونه‌اي باشد كه در آن شاه مجبور به تمكين از قانون اساسي گرديد و از اختياراتي كه در دوران حكومت خود به شكل سنتي هر چند برخلاف قانون اساسي در دست داشت، به دليل حضور مردم در صحنه و وحدت بين رهبران سياسي چشم‌پوشي كرد.
 
این برنامه به سردبیری و تهیه کنندگی امیررضا راز و با اجرای رضا کاشفی تقدیم علاقه مندان می شود. رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106 و ای ام ردیف 558 و کانال 56 دستگاه های گیرنده دیجیتال (ستاپ باکس) قابل دریافت است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بررسی ، رادیو ، انگاره ، محمد ، معاصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار