درحالی که حمید استیلی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بود بحث خرید سهام باشگاه راه آهن توسط او و دوستانش مطرح شد و نهایتا با خرید سهام باشگاه ،استیلی مالک راه آهن شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، درحالی که حمید استیلی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بود بحث خرید سهام باشگاه راه آهن توسط او و دوستانش مطرح شد و نهایتا با خرید سهام باشگاه ،استیلی مالک راه آهن شد. او پس از خرید این باشگاه گفت که حضورش درراه‌ آهن خللی برای فعالیتش در باشگاه پرسپولیس به وجود نمی‌آورد اما با اولتیماتوم هیات مدیره  پرسپولیس که باید بین قرمزپوشان و زرد پوشان یکی را انتخاب کند از سمت خود درپرسپولیس استعفا داد . دراین میان بسیاری معتقدند که به خاطر اختلافاتش با علی دایی تصمیم گرفت ازپرسپولیس جدا شود .

بحث اختلاف شما با علی دایی از همان روز اول حضورتان درهیات مدیره پرسپولیس مطرح شد. علت جدایی حمید استیلی از پرسپولیس و رفتن به راه‌آهن علی دایی بود؟

به هیچ عنوان اختلافی با علی دایی نداشته و ندارم. همه می‌دانند که من چقدر علاقه و ارادت به باشگاه پرسپولیس دارم و بیشتر زمان عمرم را در عرصه‌های مختلف فوتبال در این تیم گذرانده‌ام. چون تیم راه آهن در حال نابودی و منحل شدن بود و حتی این اواخر صحبت‌هایی مبنی بر سقوط این تیم به لیگ دسته یک شده بود، ما با نیت خیر پا به عرصه میدان گذاشتیم چون نمی‌خواستیم بلایی که سر پاس آمد بر سر این تیم 76 ساله پایتخت بیاید. بنابراین از دوستانم خواستم کمک کنند تا بتوانیم این تیم را بگیریم!

شما که می‌خواستید مانع نابودی راه آهن شوید چرا وارد هیات مدیره پرسپولیس شدید؟

آن زمان موضوع خرید امتیاز راه آهن جدی نبود و من هم از روز اول در هیات مدیره اعلام کرده بودم اگر شرایط فنی و اجرایی در راه آهن فراهم شود قطعا جدا می‌شوم. در طی زمانی که درپرسپولیس بودم هم کارهای بزرگی برای این باشگاه انجام دادیم و با اسپانسری که آوردیم برای اولین بار درچند سال اخیر درخزانه پرسپولیس پول بود. بدهی‌های مهمی پرداخت شد و توانستیم تیم را به آرامش برسانیم.

با چه هدفی اقدام به خرید امتیاز راه‌ آهن کردید؟

ما دو هدف بزرگ داشتیم. اول اینکه مکتب اخلاق را شکوفا کنیم و برای اینکه اخلاق گرا باشیم حسین کلانی، جعفرکاشانی و مهدی مناجاتی را وارد هیات مدیره باشگاه کردیم که همگی از بزرگان فوتبال ما هستند. از بزرگانی چون علی فتح الله زاده و محمدرضا‌زادمهر هم دعوت کردیم که به دلیل مشغله کاری نپذیرفتند. هدف دوم ما این بود که بازیکن ساز باشیم و در این زمینه هم سرمایه گذاری کردیم تا آکادمی ما تا 5 سال آینده از لحاظ بازیکن به خودکفایی برسد.

درنامه استعفای خود از هیات مدیره پرسپولیس راه‌آهن را خانه دوم پرسپولیسی‌ها معرفی کرده بودید. اما در مجموعه راه آهن افراد استقلالی دیده می‌شود؟

ما یک باشگاه خصوصی هستیم و همانطورکه گفتم می‌خواهیم اخلاق گرا باشیم. در تیم ما بحث رنگ قرمز و آبی مطرح نیست و می‌خواهیم ثابت کنیم که به حرف‌های خود عمل می‌کنیم.علی لطیفی از دوستان قدیمی من هست و زمانی رقیب من در تیم مقابل بود. وحید طالب لو هم گلر قابلی است که امروز استقلال به او نیازی ندارد و درکنار ما هست.  

موضوع انتقال نهایی این باشگاه به مالکان جدید به کجا رسید؟

 درآخرین صحبتی که با نمایندگان دادستانی داشتم آنها حسن نیت خود را برای واگذاری امتیازباشگاه به مالکان جدید طبق توافقات صورت گرفته، نشان دادند. بنابراین ما هم برنامه‌های تیم را طبق روال گذشته انجام خواهیم داد تا انتقال نهایی صورت بگیرد.

گویا از اینکه این انتقال این قدر طول کشیده ناراحت هستید؟

ما تمام تعهداتی که به گردن گرفته بودیم را انجام دادیم و انتظار داریم که تکلیف انتقال باشگاه روشن شود. به رغم قول‌های مساعد دادستانی تا زمانی که این انتقال نهایی نشود خیالم راحت نمی‌شود. این باشگاه تنها یک اسم دارد و حتی یک زمین هم برای انجام تمریناتش نداشت.
 بازیکنان قدیمی تیم 13 ماه بود پولی نگرفته بودند و ما طلب‌های سال قبل را پرداخت کردیم. ضمن اینکه قسط اول بازیکنان جدید را نیزبه آنها دادیم. ما درحالی این همه هزینه کردیم که می‌دانیم درورزش ایران بازگشت پول خرج شده تقریبا غییرمکن است.امیدورم دادستانی هرچه زودتر مراتب انتقال نهایی را انجام دهد چون خانواده‌های زیادی از انحلال این تیم ضربه می‌خورند.

انتظار حمید استیلی به عنوان نماینده تام الاختیار یک باشگاه خصوصی از بخش دولتی چیست؟

ورزش ما بیشتر دولتی است و هنوز بیشتر تیم‌ها از دستگاه‌های دولتی ارتزاق می‌کنند.
حالا که ما آمدیم و بدون تغییر نام امتیاز راه‌آهن را خریداری کردیم انتظار داریم که مطابق اصل 44 قانون اساسی دولت به ما کمک کند چرا که نیازمند این حمایت هستیم. به عنوان مثال ما یک تیم تهرانی هستیم و شبکه 5 یا شبکه 2 می‌تواند بازی‌های ما را به طور زنده پخش کند تا ما هم بتوانیم از این طریق برای تیم خود اسپانسر بگیریم.

با توجه به این مشکلاتی که تاکنون داشتید توانستید بدنسازی خوبی درطول این فصل داشته باشید؟

ما 3 هفته دیرتر تمرینات خود را شروع کردیم و قطعا موفق نشدیم مانند تمامی تیم‌ها بدنسازی کنیم اما بچه‌ها واقعا با ما کمال همکاری را دارند و با اعتقاد به کار کردن سالم درکنارما هستند. آنها دوست دارند پیشرفت کنند و برای همین در طول تمریناتی که داشتیم با تمام وجود کار کردند و دوست دارند پیشرفت کنند. تیم ما پس از اردویی که در قزوین گذراندیم یک روز زودتر به تهران باز خواهد گشت تا بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم که به دلیل نقص مدارک، ثبت قراردادهایشان مشکل دارد، بتوانند مشکلات خود را حل کنند و ما بتوانیم قراردادها را پیش از روز پنجشنبه که عازم آنکارا ترکیه خواهیم شد به ثبت برسانیم.

در اولین هفته لیگ به استقلال برخوردید. با چه اهدافی برابر این تیم قرارمی‌گیرید؟

مسلما بازی سخت و دشواری داریم و می‌دانیم که استقلال برای جبران نتایج نه چندان خوبش درسال گذشته امسال با توپ پر وارد مسابقات می‌شود. سعی می‌کنیم در زمانی که باقی مانده است تی را به گونه‌ای آماده کنیم که بازی خوبی را مقابل این تیم انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار