کارشناس داوری گفت: سطح داوری ایران در عرصه ‌بین ‌المللی بسیار پایین آمده است و علت این امر بی برنامگی فدراسیون در زمینه داوری است.

 سعید مظفری زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص عملکرد داوری در جام جهانی برزیل گفت: داوری ها نمره ی مردود نگرفتند در مقابل نمره ی قبول قبولی هم نگرفتند چرا که با توجه به آموزش هایی که فیفا برای داوران در نظر گرفته بود انتظار کمیته داوران  فیفا بیشتر بود.
 
 وی افزود: در جام جهانی برزیل شاهد اشتباهات تاثیر گذاری بودیم ولی فیفا اعلام کرد که اشباهات داوری نسبت به دوره ی قبل کمتر شده است این موضوع صحت ندارد چرا که آنها در گزارش‌هایشان برای مثال خطای محرز بازیکن آرژانتین روی اشکان دژاگه را پنالتی نداشتند.
 
 مظفری زاده در ادامه بیان کرد: در کنار اشتباهات زیاد داوری در جام جهانی نکته‌ای که حائز اهمیت می باشد این است که ما شاهد رفتار منطقی و محترمانه مربیان  و بازیکنان بودیم  و فوتبال ما باید از این موضوع درس بگیرد.
 
چرا که در ایران اشباهات داوری با اتهام روبرو می شود آنها نشان دادند که اشتباهات داوری امری پذیرفته شده است.
 
وی پس به مقایسه داوران ایرانی با داوران حاضر در جام جهانی پرداخت و اظهار داشت: داوران ما علی رغم امکانات ضعیف و بی مهری‌هایی که به آنها می شود خیلی خوب کار می کنند و استعداد های فراوانی دارند.
 
 وی اضافه کرد: در بعد خارجی وضعیت داوری ایران اسفبار است تا پنج سال ایران داوران بین المللی زیادی داشت اما در حال حاضر ما یک داور ادیت داریم و این موضوع فاجعه بار است و علت این موضوع بی توجهی به فدراسیون فوتبال  و عدم مدیریت و آینده نگری صحیح در داوری بود و همین عوامل منجر شد تا داوری بین المللی ایران در رده های  انتهایی آسیا هستیم.
 
 مظفری زاده عنوان کرد: در ایران از داوران ابزاری استفاده می شود به طوری که حتی از تبلیغات روی پیراهن آنها هم استفاده می کنند ولی برایشان ارزش قائل نیستند.
 
 مظفری زاده در خصوص به کارگیری تکنولوژی جدید در جام جهانی برزیل گفت: این تکنولوژی ها به نحوه ی قضاوت در بازی ها کمک زیادی کرد و در مجموع مثبت بود.
 
 مظفری  زاده در پایان در خصوص عملکرد تیم داوری ایران در جام جهانی برزیل خاطر نشان کرد: تیم داوری ایران شامل سخنران، فغانی و کامرانی فر لیاقت  قضاوت در جام جهانی داشتند  و اگر فیفا خودش تصمیم  به انتخاب داوران می کرد و این وظیفه را از کنفدراسیون‌ها می گرفت مطمئنا داوران ما انتخاب می شدند و با توجه به استعداد و توانمندی شان می توانستند عملکرد داوری های آسیا را ارتقا دهند هر چند که در جام جهانی قضاوت نکردند اما این  تیم داوری در جام ملت های آسیا خودشان را ثابت خواهند کرد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار