ابطال حق فنی به منزله حذف مسئولیت فنی داروخانه‌ها و ادامه کار آنها به عنوان یک فروشگاه است.

علیرضا شهریاری، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حق فنی در اغلب کشورها تحت عنوان خدمات حرفه‌ای داروسازان وجود دارد و ابطال آن در ایران کاری غیر علمی و غیر کارشناسانه است.

وی با بیان اینکه داروخانه‌ها موسسات پزشکی هستند که به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند، گفت: داروسازان مسئولیت داروهای تحویلی به بیماران، اصالت آن‌ها و همچنین تطبیق آن‌ها را طبق نسخه تجویز شده بر عهده می‌گیرند و همانطور که در صورت بروز اشتباه داروساز مؤاخذه خواهد شد، باید به ازای ارائه خدمات حرفه‌ای نیز تعرفه‌ای برای او در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه 15 دانشکده داروسازی مشغول تربیت داروساز برای ورود به جامعه هستند تصریح کرد: داروسازان یکی از حلقه‌‌های درمانی بیماری محسوب می‌شوند که نحوه مصرف صحیح دارو، هشدارها و مشاوره‌های لازم به بیمار و بررسی تداخلات دارویی را انجام می‌دهند و ابطال حق فنی نادیده گرفتن تمامی خدماتی است که این گروه از جامعه پزشکی به نظام سلامت ارائه می‌دهند.

به گفته شهریاری، جایگاه داروسازان و شأن و شخصیت آن‌ها نباید نادیده گرفته شود و سال‌ها زحمت آن‌ها برای کسب علم و دانش در حیطه داروسازی و ارائه خدمات به بیماران با تصمیمات غیر کارشناسانه نباید زیر سوال برود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.