جامعه داروسازی به قانون پای بند بود و در خصوص ابطال حق فنی نیز منتظر موضع گیری نهایی وزارت بهداشت است.

 شهرام کلانتری رئیس انجمن داروسازان کرمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  بیان کرد: آنچه که درنهایت از سوی وزارت بهداشت و درمان مصوب و به جامعه داروسازی ابلاغ شود مورد اجرا قرار می‌گیرد و جامعه دارو سازی همچنان به اعتراضات خود در خصوص تصمیم شتابزده و غیر کارشناسانه دیوان عدالت ادامه می دهد.

وی با اشاره به اینکه ورود به مباحث تشخیص و درمان بر عهده وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی تخصصی مربوط است، تصریح کرد: خدمات حرفه‌ای داروسازان طبق تشخیص مراجع ذیربط جزو خدمات درمانی در نظام سلامت محسوب می شود و حذف حق فنی توهینی غیر کارشناسانه بر جامعه داروسازی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه داروسازان جزو قانونمندترین اقشار گروه پزشکی هستند که همان تعرفه‌های مصوب را از سوی مراجع قانونی اعمال می کنند، گفت: بر اساس آخرین مصوبه وزارت بهداشت و تاییدیه هیات دولت مبلغ 167 تومان به عنوان حق فنی برای جامعه داروسازی در نظر گرفته شده که داروخانه ها از آن تخطی نکرده و آن را اجرا می کنند.

دکتر کلانتری اذعان داشت: چنانچه مصوبه‌ای از سوی وزارت بهداشت مبنی بر ابطال حق فنی ابلاغ شود، داروخانه ها نیز آن را اجرا کرده و عملی غیر قانونی انجام نمی دهند اما تا آن زمان حق فنی از بیمار گرفته می‌شود.

وی اقدام دیوان عدالت را کاری غیر کارشناسی دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم وزارت بهداشت و مسئولان امر موضوع را پیگیری کرده و نسبت به احقاق حق داروسازان و حفظ شان و جایگاه آنان در نظام سلامت اقدامات لازم را انجام دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.