همراه با تحقق وعده‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تامین دارو برای بیماران مبتلا به هموفیلی ‌آنها در سطح دسترسی مطلوبی قرار خواهند گرفت.

احمد قویدل عضو کانون هموفیلی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  از بهبود وضعیت تامین دارو برای بیماران مبتلا به هموفیلی خبرداد و افزود: سطح دسترسی بیماران مبتلا به هموفیلی در کشور در سال گذشته و قبل از تحریم‌های غیر انسانی دارو توسط اتحادیه اروپا و آمریکا حدود یک و شش دهم واحد بین المللی بود که با تلاش های اخیر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این رقم به دو و نیم واحد بین الملل ارتقاء می یابد.

وی در بیان میزان دسترسی به داروهای بیماری هموفیلی در کشورهای توسعه یافته یاد آور شد: در این کشورها میزان دسترسی بین 5 تا 85 واحد بین الملل است که برابر با هفتادو پنج درصد داروهای تولید شده در جهان است و این درحالی است که دیگر کشورها از 25 درصد داروهای تولید شده بهره مند می گردند.

قویدل تصریح کرد: فدراسیون جهانی هموفیلی سطح منطقی دسترسی به دارو را متناسب با درآمد سرانه ملی کشورها دانست که در صورت تحقق وعده‌های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بیماران هموفیلی کشور از سطح دسترسی مطلوبی بهره مند خواهند شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار