فریاد عدالت خواهی "بیماران هموفیلی" بر فراز آسمان حوزه سلامت کشور

نتیجه ارزیابی پرونده بیماران هموفیلی که در دهه 60 و 70 به بیماریهای ویروسی خطرناک مبتلا شدند در کمیسیون پزشکی سازمان پزشکی قانونی مطلوب نبوده و این بیماران در انتظار رسیدگی مسئولان قوه قضائیه هستند.

احمد قویدل عضو کانون هموفیلی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اظهار تاسف از ارزیابی‌های غیر عادلانه برخی مسئولان نسبت به رسیدگی به پرونده مبتلایان به هموفیلی که در دهه‌های 60 و 70 به دلیل تزریق خون آلوده به بیماری‌های ویروسی خطرناک مبتلا شده‌اند، افزود: کمیسیون پزشکی سازمان پزشکی قانونی، در 2 سال گذشته با ارزیابی‌های غیر عادلانه از بیماران هموفیلی که با شکایت حقوقی به این کمیسیون ارجاع داده شده بودند، مانع از رسیدن این بیماران به غرامتی عادلانه شدند که می توانست بخش کوچکی از زیان‌های آنها را جبران سازد.

وی در ادامه با اعلام خبر فوت 2 نفر از مبتلایان به هموفیلی در اثر ابتلا به سیروز کبدی خاطر نشان کرد: تعدادی از این بیماران علی رغم پیوستن به طرح درمان متمرکز و به پایان رساندن دوره‌های چهار ساله درمانی از درمان نتیجه نگرفته و در انتظار داروهای جدیدی هستند که به پروتکل درمانی قبلی اضافه گردد.

قویدل یاد آور شد: این داروهای جدید بسیار گرانقیمت است و هر دوره درمانی آن برای هر یک از این مبتلایان هشتاد میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت در پی ورود داروی تلاپرویر به کشور قول داده است که در چهار چوب طرح تحول سلامت ، بیماران مبتلا به هموفیلی که در درمان با شکست روبرو شده اند تحت درمان با این داروهای جدید قرار گیرند.

قویدل اظهار داشت: حمایت از این بیماران نیازمند داشتن آمار دقیق است که امیدواریم با ثبت نام بیماران مبتلا به هموفیلی در سایت کانون بیماران هموفیلی و حمایت مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نتیجه درمانی مطلوبی دست یابیم.

همچنین در انتظار رسیدگی مسئولان قوه قضائیه در خصوص تجدید نظر در مورد نتایج پرونده بیماران هموفیلی شاکی در خصوص خونهای آلوده تزریق شده در دهه 60 و 70 نیز هستیم چرا که تعدادی از این بیماران در نتیجه ابتلا به هپاتیت c در صف چشم انتظاران پیوند کبد قرار گرفته‌اند.



انتهای پیام/

برچسب ها: هموفیلی ، خون ، کبد ، ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار