اتحادیه اروپا در واکنش به گزارش های مربوط به سقوط هواپیمای مسافری مالزی در شرق اوکراین و نزدیکی مرزهای این کشور با روسیه تاکید کرد باید تحقیقاتی روشن و بین المللی در این باره صورت پذیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه رسمی اطلاع رسانی اتحادیه اروپا؛ در این بیانیه آمده است: ما از گزارش های مربوط به سقوط فاجعه بار هواپیمای مسافری مالزی در مسیر آمستردام به کوالالامپور در خاک اوکراین و کشته شدن شمار زیادی در این حادثه بهت زده شده ایم. ما با دوستان و خانواده های سرنشینان این هواپیما ابراز همدردی می کنیم.
اوضاع باید به صورت مناسب و بی هیچ تأخیری شفاف سازی و تحقیقاتی بین المللی برای روشن شدن همه ابعاد این حادثه فاجعه بار صورت گیرد. ما از همه طرف ها می خواهیم امکان دسترسی کامل به محل حادثه را فراهم آورند و همکاری کاملی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مرتبط صورت دهند.
این نیز نشانی دیگر از اهمیت بالای لزوم پایان یافتن این درگیری است. بدون هیچ پیش قضاوتی درباره عوامل این سقوط، ما از همه گروه ها می خواهیم به کشتار بی ملاحظه در شرق اوکراین پایان دهند و از هر گونه اقدامی که باعث تشدید وخامت اوضاع شود، خودداری و با آتش بسی فوری موافقت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار