چالش‌های حوزه اعتیاد و آسیب‌های روانی در کشور با تصمیم‌سازی‌های مبتنی بر جدیدترین یافته‌های علمی با مشارکت همگان می‌تواند نقش خود را ایفا کند و مخاطبان خود را نجات دهد.

علیرضا نوروزی رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و در مجمع همایش‌های علمی یک روزه اعتیاد و آسیب‌های روانی که به همت مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی مواد "دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی" برگزار شد گفت: این مرکز از گذشته وجود داشته و در دوره مدیریتی جدید فعال‌تر شده که خوشبختانه نتایج مرتبط با همایش‌های علمی یک روزه می‌تواند در بهره‌گیری از فرصت‌ها و کمک به آسیب‌های اجتماعی مثمرثمر واقع شود.  
 
وی ضمن اظهار خرسندی از یافته‌های علمی کارشناسان ایرانی گفت: در حوزه حشیش مباحثی نظیر علائم، عوارض، راهکارهای درمان و سیاست‌گذاری‌ها و نوروبیولوژی آن مطرح شد و در حوزه پروتکل نیز دعوت می‌کنیم که همه صاحب نظران با توجه به آماده شدن پیش نویس پروتکل جدید در عبور از مسیرهای علمی نهایت همکاری را به خرج دهند که در این راستا وزارت بهداشت مسیرهای اصلی را طی خواهد کرد.  
 
نوروزی در ادامه افزود: توزیع دارو، تجویز، پایش درمان، مداخلات تکمیلی، درمان‌های غیردارویی و مداخلات تکمیلی بخشی از مضامین پروتکل درمان با متادون محسوب می‌شود که با اجرای آن می‌توان شاهد اثربخشی درمان نگهدارنده، کاهش مرگ و میر، کاهش مصرف مواد، کاهش شیوع HIV و غیره بود.  
 
سرپرست اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت در پایان افزود: این پروتکل جدید با درنظر گرفتن متناسب‌سازی توصیه‌های بالینی با تکیه بر تحقیقات بومی و همچنین درنظر گرفتن چارچوب‌ها می‌تواند به جامعه هدف کمک ویژه‌ای نماید که خوشبختانه حضور محققان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی زمینه‌ساز خیز بزرگی در این عرصه شده است.  
 
گفتنی است مجموعه همایش‌های بازآموزی اعتیاد و آسیب‌های روانی با امتیاز بازآموزی غیرمدون ویژه برای روانپزشکان متخصصین رشته‌های پزشکی قانونی، بی‌هوشی، مغز و اعصاب، پزشکان عمومی، داروسازان و روانشناسان بالینی و عمومی در مقاطع مختلف تحصیلی همراه خواهد بود.  


انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار