وزیر بهداشت درحاشیه بیست و نهمین محفل انس پزشکان بسیجی:

قضاوتها در خصوص روند اجرای طرح تحول سلامت را به آخر سال موکول کنید/جانبازان از خدمات بیمه ای یکپارچه و یکدست برخوردار خواهند شد

سید حسن هاشمی گفت: سعی داریم با اصلاح و بهبود فرآیند های اجرای این طرح بزرگ شرایط بهداشت ودرمان را برای مردم بهتر کنیم و بهتر است قضاوت ها در خصوص آن را به آخر سال موکول کنید.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، سید حسن هاشمی در حاشیه بیست و نهمین محفل انس تیم‌های اضطراری سازمان بسیج جامعه پزشکی و امداد و درمان دوران دفاع مقدس درجمع خبرنگاران گفت: کافی نبودن اعتبارات بنیاد شهید و نگاه های متفاوت در وزارتخانه ها به بیمه جانبازان، موجب شده که جانبازان خدمات بیمه ای خوبی دریافت نکنند.

وی با اشاره به اینکه در مجلس اعلام شد که با تجمیع اعتبارات وزارتخانه های مختلف، جانبازان می توانند بطور یکپارچه از خدمات بیمه ای بهرمند شوند، افزود: بهتر است این اعتبارات در اختیار بنیاد شهید قرار گیرد و همه جانبازان بطور یکدست و متمرکز از خدمات برخوردارشوند.

هاشمی با بیان اینکه، رییس جمهوری محترم دستور این کار را به معاونت راهبردی صادر کرده اند و به زودی این کار محقق خواهد شد، ادامه داد: اکثر جانبازان مربوط به دفاع مقدس هستند که نوع جانبازی و درمان مشخصی دارند و حتی می توان داروهای آنها را درب منزلشان تحویل داد و یا داروخانه های خاص بنیاد شهید ایجاد شود که ما آمادگی  خود را برای هر گونه همکاری در این زمینه اعلام می کنیم.

وزیر بهداشت در خصوص چگونگی روند اجرای طرح تحول سلامت گفت: این طرح در اکثر استانها و شهرستانها به خوبی در حال اجراست و آنچه به گوش می رسد حاکی از رضایتمندی مردم از اجرای این طرح است .

وی با اشاره به اینکه، هنوز نقایصی وجود دارد که در حین اجرای طرح خودش را نشان می دهند، افزود: ما تلاش می کنیم تا آخر سال جاری بتوانیم به تدریج در جهت رفع آنها قدم برداریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات در حوزه تجهیزات و کمبود نیروی متخصص است که در 2، 3 ماه آینده با اعزام 1400 متخصص این مشکل برطرف خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه اگرچه  کاهش چشمگیر هزینه های بستری و جراحی در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت رضایتمندی مردم را در پی داشته است اما نباید غره شویم و از تلاش خود در رفع چالش های چندین ساله حوزه سلامت کم کنیم باید سعی کنیم با اصلاح و بهبود فرآیند های این طرح بزرگ  شرایط بهداشت ودرمان را برای مردم بهتر کنیم و قضاوت ها در خصوص چگونگی اجرای طرح را به آخر سال موکول کنیم.

وزیربهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مالیات پرداختی پزشکان گفت: خوشبختانه در جلسه اخیری که با حضور وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی کشور داشتیم به اجماع خوبی در این خصوص رسیدیم و مقرر شد در این راستا هماهنگی های لازم در خصوص رفع چالش های موجود صورت گیرد.

گفتنی است، بیست ونهمین محفل انس اعضای تیم های اضطراری و امداد و درمان دوران دفاع مقدس جامعه پزشکی شامگاه پنج شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان ‏و آموزش پزشکی، امام جمعه موقت تهران،  معاونین وزارت بهداشت، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و وزیر سابق بهداشت، معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان سپاه پاسداران، رئیس و ‏جانشین سازمان بسیج مستضعفین و صدها نفراز بسیجیان جامعه پزشکی دوران دفاع مقدس در دانشگاه تهران برگزار شد .

لازم بذکر است این گردهمایی یکی از قدیمی ترین ‏NGOها بعد از پیروی انقلاب است که با حضور بیش از 1500 نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی به همراه پزشکان و پیراپزشکان همه ساله همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برگزارمی شود و از زحمات جامعه پزشکی در سالهای دفاع مقدس تقدیر می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۳
زد بند های بازار سلامت و اعتراض بیماران از ارجاع ایشان به متخصصان مختلف :
مشکلات از این فراتر است جراحان با متخصص رادیولوژی هماهنگ می شوند و بیمار را بدون دلیل عمل می کنند . جراحان هر بیمار با درد شکمی را عمل می کنند و آپاندیس وی را برمی دارند. آزمایشگاه به پزشکانی که آزمایش بیشتر می نویسند سکه جایزه می دهد. متخصص پوست با داروخانه برای دلروهای ساختنی گران قیمت و تقسیم سود هماهنگ می شوند. متخصص گوارش دستگاه آندوسکوپی می خرد و بدون دلیل بیماران را آندوسکوپی می کند همینطور متخصص قلب ، ریه و...
راهکار جلوگیری از این موارد نظارت بر امور درمانی است که با پزشک خانواده و کارت الکترونیک سلامت میسر است ، چرا که متخصصان می دانند که اعمال آنها توسط یک پزشک خانوادگی ثبت و نظارت می شود و بایستی پاسخگو باشند.
در طرح پزشک خانواده به متخصصانی که گزارش اعمال خود را به پزشک خانواده بدهند "سه برابر" ویزیت داده می شود ولی اکثر متخصصان با این طرح مخالفند و حاضرند همان ویزیت را بگیرند ولی گزارش ندهند !
Germany
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۳ تير ۱۳۹۳
اولا وزیر محترم در این طرح هیچ چیز جدیدی برای گفتن وجود ندارد. ثانیا فرمودید:

"بیشترین مشکلات در حوزه تجهیزات و کمبود نیروی متخصص است که در 2، 3 ماه آینده با اعزام 1400 متخصص این مشکل برطرف خواهد شد."


یعنی تجهیزات پزشکی با اعزام 1400 متخصص اعزام میشوند!!!!!!2600
متخصص سهمیه زنان الان در مناطق محروم حضور دارند بدون تجهیزات، حالا با آمدن این 1400 نفر چگونه مشکل تجهیزات حل خواهد شد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۳:۲۷ ۱۳ تير ۱۳۹۳
مرسی اقای وزیر واسه همه زحمتات.....