معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس رای کمیسیون عالی نظارت مهد کودک ستایش برای همیشه تعطیل و درب آن پلمپ می‌شود.

محمد نفریه دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: هر چند حوادثی نظیر آن‌چه در مهد کودک ستایش رخ داده کم و بیش در سایر استان‌ها نیز رخ می‌دهد و برخورد جدی با آنها صورت می‌گیرد اما سازمان بهزیستی به عنوان حامی منافع کودکان هیچ وقت در مقابل این حوادث و رویدادها کوتاه نیامده و قصد گذشت و اغماض را در این زمینه ندارد.

وی افزود‌: به سرعت پرونده مهد کودک ستایش حتی قبل از رسانه‌ای شدن تحت پیگیری سازمان بهزیستی قرار گرفت و ما در همان نخستین روز با همکاری بهزیستی اردبیل موفق شدیم تا به تعطیلی موقت این مهد کودک و بعد از شکایت رسمی به دستگیری مسببان این حادثه اعم از فرد خاطی و مسئول و مدیر فنی و صاحب امتیاز مهد کودک اقدام کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بعد از تعطیلی موقت، کمیسیون عالی نظارت موارد را مورد بررسی قرار داد و حکم تعطیلی و پلمپ دائمی این مهد را داده و از دادستانی نیز انتظار داریم به جد با عوامل دخیل در این موضوع برخورد داشته باشند.

نفریه تصریح کرد: تیم‌های بازرسی ما بیش از دو روز است که در منطقه حضور دارند و تلاششان بر این است تا ابعاد این حادثه را مورد بررسی قرار دهند که انتظار می‌رود نتیجه و ثمره آن به برخورد جدی و قاطع با مسببان این حادثه منجر شود.

وی در مورد حوادثی مشابه مهد کودک ستایش در سطح کشور افزود: ما با همه حوادث در حوزه کودک‌آزاری حتی خارج از حیطه مهد کودک به شدت برخورد می‌کنیم چه برسد به اینکه در زیرمجموعه‌های سازمان بهزیستی بخواهد این اتفاقات تلخ و ناگوار بیفتد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه عنوان کرد: همه این حوادث هشدار و گوشزدی برای همه ما است تا بازرسی‌ها و برنامه‌های کنترلی و نظارتی خودمان را گسترش داده و تسریع ببخشیم تا مجموعه‌ای به خود اجازه ندهد که به حریم و منافع کودکی که در کنوانسیون‌های جهانی به آن تاکید شده است تعدی کند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، تعطیلی ، مهد ، کودک ، ستایس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۳۰ تير ۱۳۹۳
باید این زن روانی رو شلاق زد واقعا جو بدی درست شده و مردم ناراحت هستند.