عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اصلاح مشکلات "وزارت علوم" در یک ماه شبیه معجزه است

استیضاح وزیر علوم موضوعی نیست که بعضی با آن سلیقه‌ای برخورد کنند و بر اساس قانون اساسی اگر 10 نماینده خواستار استیضاح باشند هیأت رئیسه موظف است آن را در دستور کار خود قرار دهد.

زهره طیب‌زاده نوری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: "استیضاح وزیر علوم" موضوعی نیست که بتوان با آن سلیقه‌ای برخورد کرد و وقتی پای منافع ملی کشور در میان باشد هر نوع سستی و اغماض خلاف مصالح نظام به حساب می‌آید.

وی گفت: بر اساس قانون اساسی وقتی 10 نماینده خواستار استیضاح شوند هیأت رئیسه موظف به اعلام وصول آن است و نمی‌توان در این زمینه سلیقه‌ای برخورد کرد این فرصت یک ماهه صرفا در جهت احترام به هیأت رئیسه مجلس در نظر گرفته شده است و با توجه به سابقه وزیر علوم هیچ امیدی به اصلاح امور در این وزارتخانه نداریم.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر علوم قابل دور زدن نیست خاطرنشان کرد: مشکلات این وزارتخانه به حدی جدی است که با رایزنی حل نمی‌شود وگرنه در این 6 ماه مجلس هر چه توانسته به وزیر تذکر داده، پیشنهاد داده و هر نوع امر به معروف و نهی از منکر کرده اما هیچ حرکت مثبتی از این وزارتخانه ندیده‌ایم.

وی افزود: موارد استیضاح را مدت‌های مدیدی توسط مسئولان این وزارتخانه نقد کرده‌ایم و به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم لذا پشت گوش انداختن استیضاح یعنی پشت پا زدن به مصالح آموزشی کشور.

وی یادآور شد: یک هفته از این مهلت یک ماهه می‌گذرد اما وزیر حتی مدیران ستادی خود که از افراد اثرگذار در فتنه 88 هستند را حاضر به کنار گذاشتن نیست و لذا ما امیدی نداریم در این فرصت باقی‌مانده معجزه‌ای رخ دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار