در ماه رمضان امسال تعداد سفرهای مسلمانان به ویژه از کشورهای جنوب شرقی آسیا به ژاپن رونق گرفته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، یکی از دلایل رونق گردشگری حلال به مقصد ژاپن این است که سال گذشته دولت این کشور با وضع قوانینی صدور روادید برای گردشگران مالزی و تایلند را تسهیل کرد.

این قوانین در مورد اندونزی که بیشترین جمعیت مسلمان جهان را دارد نیز به‌زودی اعمال خواهد شد.

ژاپن همچنین با راه‌اندازی نماز‌خانه‌ها، تولید لباس‌های اسلامی مرغوب و حتی تولید گوشت نهنگ حلال در ژاپن، تلاش گسترده‌ای را برای جذب گردشگران مسلمان آغاز کرده است.

برای کشوری مانند ژاپن که جامعه‌ای همگن دارد و تنها 100 هزار مسلمان در آن زندگی می‌کنند، این اقدامات به آن معنا است که برای بهره‌برداری حداکثری از بازار در حال گسترش حلال خیز برداشته است.

ژاپن قصد دارد که تا سال 2020 تعداد گردشگران خارجی خود را دو برابر کند و با توجه به رونق بازار حلال، برای جذب گردشگران مسلمان تلاش زیادی می‌کند.

ابراهیم احمد بداوی، رئیس شرکت غذای حلال مالزی در سمینار گردشگری حلال که اخیراً در توکیو برگزار شد، گفت: گردشگران مسلمان هنوز در اینجا احساس راحتی نمی‌کنند و به نظر می‌رسد که دولت ژاپن این مسئله را درک کرده است.

سال گذشته، سمینارهای مختلفی در زمینه گردشگری حلال در 20 منطقه ژاپن برگزار شد و به مدیران هتل‌ها و رستوران‌ها در مورد خدمت‌رسانی به مسلمانان آموزش داده شد.

اتاق بازرگانی اوساکا نیز 5 هزار جزوه راهنما در مورد آداب تغذیه مسلمانان منتشر کرد.

ارائه غذاهای حلال در دانشگاه‌های ژاپن برای جذب دانشجویان مسلمان، ارائه غذاهای حلال در رستوران‌های مختلف در سراسر ژاپن، تأسیس بنیاد حلال ژاپن و تولید غذاهای حلال برای مصرف داخلی و حتی صادر کردن به دیگر کشورها از جمله اقدامات ژاپن برای بهره‌برداری از بازار پرسود حلال است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار