ریاست جمهوری در سخنانی به تشریح سیاست‌های دولت خود طی هفت سال آینده پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"بشار اسد" در آغاز سخنان خود پس از به جا آوردن مراسم سوگند، تاکید کرد: درود بر سوریه‌ای که ملتش در مقابل تمامی مظاهر تروریسم ایستاد و با آن مقابله کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خدا با حق است و آن حق همان ملت سوریه است، تصریح کرد: درود بر سوریه‌ای که ملتش در مقابل تمامی ادوات تجاوزکارانه مقابله کردند.

رییس جمهوری سوریه با بیان اینکه ملت سوریه با مشارکت بیگانگان در اداره کشور مخالفت کردند، گفت: برگزاری انتخابات تزویر و تروریسم معنوی که دشمنان در پی پیاده کردن آن در سوریه بودند را نقش برآب کرد.

وی افزود:ملت سوریه با سلاح و کلمه حق در مقابل تجاوزات ایستادگی کرد.

"اسد" با اشاره به اینکه شهروندان سوری مقیم خارج به ماشین رسانه‌ای بیگانگان سیلی زدند، افزود: برگزاری انتخابات اعلام وابستگی حقیقی به سوریه بود.

رییس جمهوری سوریه با اعلام اینکه مهاجران از سوریه نخستین کسانی خواهند بودند که با فراهم آمدن شرایط مناسب به کشور بازخواهند گشت، اضافه کرد: مردم سوریه طرح‌های خارجی و مزدوران آنها را با شکست مواجه کردند.

وی با بیان اینکه ماشین رسانه‌ای بیگانگان سعی کردند که این تصور را القا کنند که هر کسی که از سوریه خارج شد بر ضد دولت هستند، گفت: افرادی که به خارج رفتند با رای خود سیلی محکمی به آنها زدند و وجهه ملی خود را تثبیت کردند.

"بشار اسد" تصریح کرد: انتخابات اعلام همبستگی حقیقی با وطن و همچنین نبردی برای دفاع از حاکمیت، مشروعیت و کرامت ملت بود.انتخابات همه‌پرسی برای ملت بود و ما توانستیم که مزدوران و ایادی آنها را که کشورهای بزرگ حامی‌شان بودند، شکست دهیم.

رییس جمهوری سوریه گفت: مردم از طریق انتخابات نشان دادند که با روح و قلب خود وابسته به سوریه هستند و ثابت کردند که دلیل اصلی خروج برخی از افراد از کشور خطر تروریسم بوده است.

وی در ادامه با ابراز خوش‌بینی نسبت به آینده سوریه، اظهار داشت: شرایط سوریه به جایگاه قبل خود بازخواهد گشت و تمامی شهروندان شریف سوریه به کشورشان بازمی‌گردند.شهروندان سوریه شما ثابت کردید که به کشورتان وفادار هستید و با تمامی نقشه‌ها مقابله کردند.

"اسد" افرود: درود بر تمامی کسانی‌که با تروریسم و آتش مقابله کردند و به خاطر شهدا در مراکز رای‌گیری حضور پیدا کردند.

رییس جمهوری سوریه با اشاره به اینکه مردم سوریه کیفیت مشارکت در انتخابات و عدم پیروی از بیگانگان را به نمایش گذاشتند، افزود: جنگی که علیه ملت سوریه به راه انداخته شد، جنگ کثیفی بود.

وی گفت: تجاوز به سوریه تنها شخصیت‌ها و دولت را نشانه نرفته بود بلکه زیربنای کشور را برای ترساندن شهروندان و قطع کردن ارتباط آنها با مقامات نشانه رفته بود.

"اسد" در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تروریسم همه آنچه که سوریه را در طول تاریخ متمایز می‌کرده هدف قرار داده بود؛هدف تروریست‌ها از آغاز تجاوز برای ما مشخص بود و آنچه که در کشور جریان یافت نقشه‌ای بزرگ برای منطقه بود.

رییس جمهوری سوریه همچنین با اشاره به اینکه تجاوز به عراق آغاز طرح تجزیه منطقه بود، به انتقاد از نخست وزیر ترکیه پرداخت، و گفت: اردوغان جرات این را ندارد که آرزوی نماز گزاردن در مسجد الاقصی را همانطوری‌که در آرزوی نماز در مسجد اموی است، بروز دهد.

وی تاکید کرد: کشورهای عربی-منطقه‌ای و جهانی که تروریسم را در سوریه حمایت کردند، تاوان آن را در آینده خواهند دید و خطرات این حمایت را درک می‌کنند.

"بشار اسد" در ادامه با طرح پرسش‌هایی با بیان اینکه اگر غرب و متحدانش در درک حوادث تاخیر می‌کنند پس چرا ما مانند آنها درک امور را به تاخیر نیندازیم؟ و آیا ما باید برای درک امور تاوان پس بدهیم و آیا این اقدامات طرحی برای خلق محیطی برای تروریسم است؟ تاکید کرد: ما باید برای درک نقشه اخوان المسلمین 30 سال منتظر بمانیم؟

رییس جمهوری سوریه حل و فصل سیاسی در این کشور را منوط به آشتی داخلی کرد و افزود: طبق آنچه که قبلا گفته بودیم ما با کسانی‌که خواستار بازگشت به مسیر درست هستند، آماده گفتگو هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نیروهای مزدور سوری علنا گفته‌اند که ما به عنوان شهروند سوری‌ مذاکره نکرده و آنها به نماینده کشورهای مخالف تبدیل شدند.

"بشار اسد" گفت: دلیل غوطه‌ور شدن برخی از افراد در بحران از بین رفتن اخلاقی است که به فروش کشور منجر می‌شود.

وی همچنین از نقش‌آفرینی دولت سوریه برای مبارزه با فساد و اصلاحات اداری خبر داد.

"اسد" همچنین گفت: میزان گردشگری در سوریه تقریبا به صفر رسیده است.

رییس جمهوری سوریه در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نیروهای ارتش این کشور گفت: سوریه ارتش غیوری دارد که با تروریسم مقابله کرده، از وطن دفاع کرده و شهدایی را تقدیم کرده است؛ مقاومت ارتش مرگ نام تقلبی "بهار عربی" را اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به تحولات اخیر در نواز غزه، گفت: آنچه که امروز در غزه می‌گذرد از آن چیزی که در منطقه در جریان است، جدا نیست.شهامت کشورهای عربی که در قبال سوریه بروز یافته بود الان در قبال حوادث غزه کجاست؟

"اسد" گفت: آنچه که در منطقه در جریان است با هدف محو کردن قضیه فلسطین صورت می‌گیرد.

"بشار اسد" با بیان اینکه تا بازگشت امنیت کامل به حلب خاطر ما آرام نمی‌شود، گفت: سوریه وفاداری مقاومت لبنان را در قرار گرفتن در کنار ارتش از یاد نخواهد برد.

وی همچنین درپایان سخنان خود از ایران، روسیه و چین به دلیل احترام به تصمیم ملت سوریه قدردانی کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار