سفیر سوریه در سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد برخی از کشورهای حامی مخالفان سوری با ابراز پشیمانی از مواضع خود خواستار همکاری دیپلماتیک و امنیتی با دمشق هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"بشار الجعفری" در مصاحبه با روزنامه البناء لبنان تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه، انتخاباتی ملی-سوری بود که در چارچوب حاکمیت کشور برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرف‌های بین المللی زیادی برای اجرای تئوری "هرج و مرج خلاقانه" در سوریه با هدف مانع‌تراشی برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه به بهانه تضعییف حل سیاسی و مخالفت با بیانیه ژنو1 اقدام کردند، گفت: هدف آنها ایجاد خلاء قانونی و نهادی در جمهوری عربی سوریه و گشودن درها در برابر تضعیف دولت سوریه بود.

سفیر سوریه در سازمان ملل در بخش دیگری از مصاحبه خود با بیان اینکه برخی از کشورها اشتباهاتی را که در تعامل با سوریه مرتکب شده بودند را درک کردند، افزود: این کشورها از مواضع خود در قبال اوضاع سوریه بازگشته و درصدد بازگشایی مجاری ارتباط دیپلماتیک و هماهنگی امنیتی با دمشق هستند.

وی در پایان با تاکید بر پایبندی دولت سوریه به گفتگوی ملی فراگیر بین سوری‌ها، افزود: گفتگو تنها راه برون‌رفت از بحران است و آینده سوریه جدید را می سازد.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار