سازمان عفو بین‌الملل:

شرایط غیرانسانی مجرمان در مهم‌ترین زندان فدرال آمریکا

سازمان عفو بین‌الملل به شرایط غیرانسانی نگهداری محکومان در زندان فدرال ADX اعتراض کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، بنا بر اعلام سازمان عفو بین‌الملل، شرایط نگهداری مجرمان در مهم‌ترین زندان فدرال آمریکا بسیار اسف‌بار و به دور از موازین بشردوستانه است.

طبق گزارشی که در این رابطه منتشر شده است، مسئولین زندان ADX در کلورادوی آمریکا که محل نگهداری بزرگ‌ترین مجرمان این کشور از جمله تعداد زیادی تروریست است، به گونه‌ای بسیار غیرانسانی با زندانیان رفتار می‌کنند.

گفته می‌شود اکثر این زندانیان بدون هیچ مجوزی به زندان‌های انفرادی بسیار تنگ و تاریک انداخته‌ می‌شوند و سال‌ها بدون کمترین ارتباطی با محیط بیرون، در آن به سر می‌برند. این در حالی است که طبق قوانین، تنها در صورتی که یک فرد برای دیگر زندانیان خطر جانی محسوب شود، می‌توان او را در زندان انفرادی حبس کرد.

به گفته "تسا مورفی"، یکی از اعضای کمیته تحقیقاتی سازمان عفو بین‌الملل، "این موضوع سال‌های زیادی نادیده گرفته شده است، اما اکنون زمان آن فرارسیده که این رفتارهای غیرانسانی پایان یابند." گفته می‌شود تعداد زیادی از مجرمانی که در چنین شرایطی به سر می‌برند، به انواع بیماری‌های روانی از جمله افسردگی، پارانویا و جنون مبتلا شده‌اند.

در این گزارش آمده است آمریکا تنها کشوری است که زندان‌هایش چنین شرایطی را برای مجرمان به وجود می‌آورند. هم‌اکنون بیش از 80 هزار مجرم در آمریکا در زندان‌های انفرادی به سر می‌برند و حدود 10 سال است که زندانیان این کشور چنین شرایطی را تجربه می‌کنند. در این گزارش، "توماس سیلورستاین" به عنوان نمونه‌ای مطرح شده است که بیش از 30 سال را در زندان آنفرادی به سر برد.




انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، عفو ، آمریکا ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار