استاندار مازندران گفت: آمار غريق در سواحل استان امسال نسبت به پارسال 80 درصد كاهش داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، ربیع فلاح جلودار در ستاد طرح سالمسازی دریا به كاهش آمار غريق از 22 نفر به 5 نفر در خرداد ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره كرد و افزود: استان براي تداوم و تقويت اقدامات پيشگيرانه و امدادي در اين خصوص جديت دارد.

وی به اجراي طرح هاي نمونه در برخي مناطق ساحلي مازندران اشاره داشت و ياد آور شد: بر آنيم تا تيپ اين طرح ها را به ديگر مناطق ساحلي استان تسري داده تا پاسخ گوي نياز هاي خيل گردشگران دريا باشيم.

استاندار تصریح کرد: در خصوص ساماندهي پارك هاي جنگلي، امسال اقدامات خوبي صورت گرفته است و از مردم عزيز مي خواهيم مسوولين را در حفظ و حراست منابع طبيعي ياري رسانند.

فلاح گفت: شوراي صيانت از حقوق بيت المال با جديت در جهت پيشگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز و تغيير غير مجاز كاربري اراضي جنگلي و زراعي فعال است و تخريب و قلع و قمع بناهاي احداث شده بدون مجوز را در دستور كار دارد.

وی به تشكيل ستاد هماهنگي سفر و فعاليت اين ستاد در نوروز 93 با 9 كميته اجرايي به منظور ساماندهي خدمات قابل ارايه به مسافران و گردشگران اشاره نمود و خاطر نشان کرد: در راستاي مديريت يكپارچه سواحل استان، اقدامات و فعاليت هايي طي ماه هاي اخير با هدف ارايه بهينه و مطلوب خدمات به گردشگران در چند نقطه مازندران صورت گرفته است.

استاندار به فعاليت كميته مغروقين در ستاد هماهنگي سفر استان اشاره كرد و ياد آور شد: اين ستاد ضمن ارايه برخي خدمات رفاهي در قالب طرح هاي سالم سازي دريا، اقدامات ويژه اي در راستاي پيشگيري از غرق شدن هم وطنان و گردشگران، از جمله شناسايي نقاط حادثه خيز، حضور نيروهاي نجات غريق، نيروي انتظامي و نصب تابلوهاي هشداردهنده را طي سال گذشته در دستور كار قرار داده است./ب

برچسب ها: کاهش ، آمار ، غریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.