نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در تلاش هستیم تا با هدف ترمیم و بهسازی جاده‌های اصلی و فرعی جنوب استان اردبیل بیشترین حجم آسفالت‌ریزی را در این مناطق شاهد و ناظر باشیم.

جلیل جعفری‌بنه‌خلخال در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: میزان برخورداری از راه روستایی آسفالته و امن در شهرستان‌های خلخال و کوثر تا دو سال قبل کمتر از 25 درصد بود که با پیگیری‌ها و اتفاقاتی که در اثر این پیگیری‌ها افتاد و اقداماتی که در سال‌جاری در حال انجام است تا دو برابر افزایش می‌یابد.

وی گفت: آسفالت‌ریزی 25 کیلومتر از 30 کیلومتر محور خلخال ـ فیروز آغاز شده وپنج کیلومتر مابقی برای تردد آماده شده و در فصل کار سال آتی تکمیل می‌شود که با بهره‌برداری از این محور، خلخال صاحب اولین راه اصلی می‌شود.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های مداوم و اخذ اعتبارات مناسب برای توسعه راه‌های خلخال و کوثر از لایحه بودجه، از اعتبارات در اختیار وزرا و از اعتباری که از طریق ماده 180 دریافت کردیم و نیز از اعتبارات استانی اتفاق خوبی در این زمینه در حال انجامبوده که مرمت و آسفالت‌ریزی قسمت اعظمی از محور خلخال ـ پونل در حوزه استحفاضیه خلخال نیز در حال انجام است.

جعفری‌بنه‌خلخال در ادامه تصریح کرد: در بحث آسفالت‌ریزی و توسعه راه‌های روستایی نیز در سال‌جاری 31 کیلومتر دیگر اتفاق می‌افتد و علاوه بر این 10 کیلومتر دیگر هم از محور خلخال - ماسوله به میزان پنج کیلومتر از مسیر خلخال و پنج کیلومتر از مسیر ماسوله آسفالت‌ریزی می‌شود و 16 کیلومتر دیگر از این مسیر که سال قبل زیرسازی شده و آماده تردد است در سال آتی آسفالت‌ریزی می‌شود تا پس از سال‌ها انتظار این محور نیز قابل تردد باشد که در توسعه جنوب استان تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: خلخال ، ترمیم ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.