نتایج یک تحقیق وزارت بهداشت "افغانستان" با همکاری یونیسف نشان می دهد که 50 درصد از کودکان افغانستان از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "ثریا دلیل" وزیر بهداشت افغانستان روز سه شنبه در نشست خبری در کابل اعلام کرد نتایج یک تحقیق در بهار 1392 با همکاری وزارت بهداشت افغانستان، یونیسف ، دانشگاه آغاخان در کراچی، موسسه راه ابریشم و اداره سرشماری افغانستان نشان می دهد، 40.9 درصد از کودکان افغانستان از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

ثریا دلیل گفت: این تحقیق با جامعه آماری 18 هزار و 360 خانواده از جمله اطفال زیر پنج سال تا افراد بالای 55 سال انجام شده است.

وزیر صحت اعلام کرد: نتایج نشان می دهد که به طور متوسط 40.9 درصد از کودکان افغانستان مبتلا به سوء تغذیه شدید هستند و میزان قد آنان کمتر از حد طبیعی است.

دلیل گفت: 24.6 درصد از اطفال افغانستان نیز به کم خونی مبتلا هستند

وزیر بهداشت افغانستان در عین حال افزود:میزان سوء تغذی مزمن از 60.5 درصد در سال 2004 به 40.9 درصد و شاخص کم خونی از 33.7 درصد به 24.6 درصد در سال 92 کاهش یافته است.

دلیل گفت: این تحقیق نشان داد که سوء تغذیه دختران بین سنین 10 الی 19 سالگی وجود دارد و 8 درصد دختران از کم وزنی نیز رنج می برند.

وزیر بهداشت افغانستان گفت: با بهبود تغذیه، سالانه 250 هزار کودک در افغانستان از مرگ نجات خواهند یافت.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.