معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از احداث آزمایشگاه‌های موادغذایی و دارو در منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، آیدا ناظمی معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به برگزاری نشست مشترک مسئولان منطقه آزاد اروند با حضور مدیر کل غذا و دارو، مشاور امور استان‌ها و ارزیابی محصولات غذایی وزارت بهداشت و درمان کشور و روسای دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور و دانشکده علوم پزشکی اظهار کرد: در این نشست در خصوص مسائل بهداشتی و سلامتی مردم بحث و تبادل نظر شد. 

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند محلی را در منطقه دیر‌ی‌فارم به وسعت 2 هزار متر برای ساخت آزمایشگاه مواد غذایی در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار داده است، افزود: در زمان حاضر به دلیل در برداشتن بار مالی سنگین ساخت این آزمایشگاه، قادر به انجام این کار نیستیم. 

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در گفتگو با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند وی از آمادگی سازمان متبوعه خود در تقبل برای هزینه کرد و ساخت این آزمایشگاه خبر داد. 

وی اضافه کرد: بنابراین اعلام کار ساخت و تجهیز فیزیکی آزمایشگاه و ایجاد انبارهای مناسب بر اساس استانداردهای موجود توسط سازمان منطقه آزاد اروند انجام می‌شود.

 ناظمی یادآور شد: دانشکده علوم پزشکی نیز بخش تامین نیروی انسانی مورد نیاز و انجام خدمات آزمایشگاهی را بر عهده خواهد داشت. 

وی ادامه داد: از آنجایی‌که برای ساخت این آزمایشگاه حداقل دو سال زمان نیاز است لذا برای جبران این کمبود چند محل را جهت راه‌اندازی موقت آزمایشگاه مواد غذایی اعلام کرده‌ایم. 

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در صورت اعلام نظر و موافقت وزارتخانه، این آزمایشگاه در آبادان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. 

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی آزمایشگاه‌های مرجع و مرکزی مواد غذایی بهداشتی و آرایشی در منطقه گفت: در زمان حاضر تجار و بازرگانان شهرهای آبادان، خرمشهر، چوئبده و اروندکنار جهت واردات و صادرات کالاهایشان به اجبار باید به اهواز سفر کنند که این کار به لحاظ بعد مسافت، هزینه تردد و تاخیر در دریافت پاسخ برایشان مشکل آفرین شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.