طبق گزارش وزارت بهداشت تاکنون موردی از ابتلا به وبا در کشور با توجه به شروع فصل گرما گزارش نشده است.

محمد نبوی معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هنوز موردی از ابتلا به وبا در کشور مربوط به امسال نداشتیم گفت: در دهه 40 تا 60 سالانه در اپیدمی وبا بین 10 تا 20 هزار نفر مبتلا می‌شدند اما با اجرای برنامه مراقبت از وبا از سال 84 تا 90 تا به حال هزار مورد داشتیم. 

وی با اشاره به این که هر ساله چند مورد ابتلا به وبا داریم عنوان کرد: این بیماری از آب و غذای آلوده به باکتری ویبریوکلرا به انسان متصل می‌شود و همه کشور مستعد بروز این بیماری است با توجه به این که دمای هوا یعنی افزایش دما در میزان بروز وبا نقش اساسی دارد به همین خاطر در فصل تابستان "بیماریهای گوارشی" افزایش می‌یابند. 

وی ادامه داد: در این فصل میزان مصرف میوه جات، صیفی‌جات افزایش می‌یابد که ممکن است به درستی شسته و ضدعفونی نشوند و مصرف آنها باعث بروز وبا به دلیل آلوده بودن به باکتری وبا شوند. 

نبوی با تأکید بر این که با رعایت چند نکته ساده می‌توان از ابتلا به وبا در امان ماند عنوان کرد: افراد باید برای آشامیدن از آب سالم و مطمئن استفاده کنند و اگر در مسافرت یا جایی از سالم بودن آب اطمینان ندارند حتما از آب بطری استفاده کنند. 

حتما میوه‌جات و سبزیجات بعد از شستشوی گل و لای آنها با مواد ضدعفونی کنند تا هرگونه آلودگی از بین برود. همچنین افراد بهداشت فردی خود را رعایت کنند و بعد از دستشویی رفتن و قبل از خوردن هر ماده غذایی دست‌های خود را با آب و صابون شستشو دهند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار