مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه آزادسازی محصولات پتروشیمی را مصوبه‌ای در حمایت از تولیدکنندگان این محصولات عنوان کرد و گفت: اثرات مثبت این آزادسازی از اثرات منفی آن بیشتر است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه زهرا دفتری گفت:آزادسازی محصولات پتروشیمی تا حدی سبب متعادل شدن عرضه و تقاضا در این بازار شد.

وی با بیان اینکه آزادسازی محصولات پتروشیمی در مورد بورس کالا موضوعیت دارد،افزود: بورس کالا به‌دلیل پیشی گرفتن تقاضای این محصولات نسبت به عرضه آن‌هاشاهد نوسانات چشمگیر قیمت آن‌ها بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه افزود: اقدامات وزرات صنعت و اصلاح و بازبینی فرمول قیمت این محصولات موجب متعادل‌تر شدن عرضه و تقاضاو به حداقل رسیدن نوسانات آن‌ها خواهد شد.

دفتری با تاکید برواقعی شدن نرخ محصولات پتروشیمی در فرمول قیمتی جدید، بیان داشت: با این فرمول تولیدکنندگان در مورد عرضه محصولات خود در بازار بورس کالا تمایل بیشتری خواهند داشت.

وی با اشاره به کاهش واسطه‌گری‌ها در بازار محصولات پتروشیمی با قیمت‌های جدید،ادامه داد: تفاوت 20 درصدی قیمت این محصولات در بازار آزاد و بورس، قبل از آزادسازی قیمت‌ها به واسطه‌گری‌ها دامن زده بود.

دفتری این تفاوت را موجب عدم تمایل تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی به عرضه محصولات خود در بورس برشمرد و گفت: تولیدکنندگان با صادرات محصولات خود می‌توانستند 20 درصد بیشتر درآمد کسب کنند.

دفتری با اشاره به افزایش 20 درصدی این محصولات برای مصرف‌کنندگان و صنایع تکمیلی آن‌ها، گفت: ثبات قیمت‌ها وخرید محصولات در یک بازار متشکل به نفع مصرف‌کنندگان است.

وی ساماندهی عرضه محصولات پتروشیمی را از فواید این مصوبه دانست و خاطرنشان کرد: شفاف شدنبازار عرضه و تقاضا از دیگر اثرات این امر محسوب می‌شود/س.

برچسب ها: کرمانشاه ، محصولات ، مصوبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.