به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خروجیهای اطراف شهر تهران وبی احتیاطی برخی از رانندگان در شیبهای تند بزرگراهها عامل بسیاری از سوانح رانندگی تا به حال بوده است.
این بار نیز معضل بزرگ خروجیهای تندرو پرخطر در مسیر شمال به جنوب بزرگراه امام علی(ع) به روی خط تهران آمده تا چارهای برای رفع آن اندیشیده شود.
شهروندان از تردد نامناسب خودروها در این محور مواصلاتی و بی توجهی رانندگان به امنیت آنها گلایههای بسیاری دارند و گفتند: زمان عبور از مسیر شمال به جنوب بزرگراه مولوی خودروها با سرعت خیلی بالا دراین مسیر تردد میکنند.دانش آموزان هنگام عبور از این مسیر و مراجعه به مدارس خود با مشکل تردد و سرعت بیش از حد رانندگان و نبود امنیت کافی مواجه میشوند.سرعت بیش از حد رانندگان و شیب تند شمال به جنوب بزرگراه امام علی (ع) باعث افزایش سوانح رانندگی و واژگون شدن چند ماشین در این مسیر شده است.بزرگراه امام علی فاقد ایمنی و استاندارد لازم است.شیب تند بزرگراه امام علی از جنوب به شمال باعث دید نامناسب رانندگان در هنگام تردد است.
احداث پل در این بزرگراه و مسیردرصد قابل توجهی از مشکلات اهالی محله را برطرف خواهد ساخت.
به سراغ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ رفتیم تا توضیحات بیشتر را از ایشان جویا شویم.
تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ دراین باره اظهار داشت: سرعت مجاز دربزرگراه امام علی(ع) شمال به جنوب 80 کیلومتر بر ساعت است.
درخیابانهای فرعی مانند پیروزی وبعثت سرعت 50 کیلومتر حداکثر سرعت و می تواند کمتر هم باشد.
در ادامه نیز حسینی افزود: خروجی بزرگراه ها معمولاً به یک بزرگراه دیگر منتهی میشود و رمپهای خروجی بزرگراهی به بزرگراهیاند.
اما در یک معبر بزرگراهی مانند بزرگراه اما علی( ع) خروجی ها به محلات مسکونی ختم می شود.
زمانی که واردمحلات مسکونی وخیابانها می شویم معمولاً تردد عابر زیاد است.
پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای حل این معضل با همکاری و مشارکت شهرداری این مسیر آرام سازی ترافیک می شود، آرام سازی درتمام خروجی های بزرگراهها به منظور کاهش سرعت خودروها و کنترل سرعت و تردد رانندگان، نصب دوربینهای کنترل و ثبت سرعت و تجهیزات الکترونیکی، تسریع در مراحل اجرایی طرحهای شهرداری در بزرگراهها از مهمترین اقدامات در حل این معضل بزرگ است.
*مترو بازار یا بازار سیار یا هر روز بازار...!؟
خط های مختلف مترو این روزها بازارگرمی برای دستفروشان شده است به محض ورود به مترو با تعداد بسیاری از دستفروشان و اجناس مختلف مواجه می شویم.
دیگر نمی شه به مترو فقط مترو گفت بلکه باید به آن مترو بازار، بازار سیار و یا هر روز بازار بگیم.
فرق جالب توجه ای هم که با بازارهای دیگر داره این که دربازارهای دیگر ما باید از یک مسیر بگذریم تا اجناس مورد نظرمان را خرید کنیم اما درمترو ما نشستهایم و دست فروشان با بازارگرمی اجناس خود ما را مجبور به خرید اجناسشان میکنند.
این که حضور دستفروشان جنبه منفی یا مثبت دارده!؟ قضاوتش با شماست.
عدهای ازمسافران مترو از حضور دستفروشان و بی توجهی به حقوق دیگران درمترو گلایههایشان را به روی خط تهران آوردهاند.
آنها با ارسال عکسهایی از بازار گرمی دستفروشان در مترو خواستار رسیدگی مسئولان به این امر شدهاند و گفتهاند: با حضور دستفروشان در مترو هیچ مشکلی ندارند و آنچه خواسته شده این است که نظمی به آنها داده شود و دستفروشان دریک جای مشخص مستقر شوند نه از لابه لای مسافران و در حالت فشردگی عبور کنند.
*انتقال گاوداری تنها چاره رفع مشکلات اهالی یافت آباد
اگر به خاطر داشته باشید هفته گذشته گزارشی از همجواری یک دامداری با مجتمعهای مسکونی در یافت آباد و گلایههای شهروندان از آلاینده های محیط زیست و مزاحمت این دامداری درروی خط تهران پخش شد.
این هفته شهرداری منطقه 18 به روی خط تهران آمده تا شهروندان را از پیگیریهای انجام شده این شهرداری باخبر سازد.
وحید نوروزی شهردارمنطقه 18 در این باره گفت: قانون در بحث دامداریها و مرغداریها تمام این موارد را به عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته است.
این گاوداری نیز در پهنه طرح تفصیلی قرار گرفته، بخش عمده آن مسکونی است و مابقی نیز به فضای سبز تبدیل خواهد شد. در طرح تفصیلی نیز آمده که گاوداری باید جمع شود زیرا ما نمیتوانیم 300، 400 هزار واحد مسکونی را مجوز ندهیم و بگوییم اینجا گاوداری وجود دارد.
به زودی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی این گاوداری نیز تعیین تکلیف خواهد شد.
*فضای سبز که نداریم...!؟
حالا با متروکهای از پسماندهای عمرانی شهرداری مواجه شدیم
در چند دهه اخیر شهرداری سعی کرده که در بیشتر نقاط تهران سرانههای فضای سبز احداث کند.
در بسیاری از نقاط مختلف تهران نیزسرانههای فضای سبز بسیاری و جود دارد. اما متاسفانه در غرب پایتخت و منطقه 22، درحوالی دریاچه شهدای خلیج فارس اهالی این محله با مشکل بزرگ وجود متروکهای از پسماندهای عمرانی شهرداری ناحیه 4 منطقه 22 مواجه شده است.
یکی از شهروندان ناحیه 4 منطقه 22، تصویری از این معضل را به روی خط تهران ارسال کرده است و گلایه داره که در همه جای تهران همجواری و همسایگی با شهردرای حسن به حساب میآید اما در این منطقه بالعکس است زیرا شهرداری نه تنها خیابانها را آراسته نمی کند و به فضای سبز کم توجه است بلکه تمام زباله و ته مانده مصالح کارهای عمرانی خودش را هم به خورد بقیه میدهد.
اهالی ناحیه 4 منطقه 22 خواستار رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان به این امر شدهاند.
انتهای پیام/