معاون عمليات اداره بنادر و دريانوردی شهيد باهنر گفت: از ابتدای امسال تاکنون، هفت ميليارد تومان در بخش عمرانی اين بندر سرمايه‌گذاری شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، قاسم عسکري نسب، بندر شهيد باهنر را از پايانه هاي دريايي مناسب در راهگذر ترانزيت منطقه براي ترکيه، روسيه، آذربايجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق دانست.

وي با اشاره به ترانزيت 13 هزار و 287 خودرو از اين بندر اضافه کرد: در اين مدت 35 هزار تن کالاي غيرنفتي از اين بندر ترانزيت شد که 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته است.

عسکري نسب بيشترين رشد ترانزيت نفتي و غير نفتي در اين مدت را 17 درصد اعلام کرد و افزود: از ابتداي سال تاکنون، يکهزار و489 فروند شناور وارد بندر شده که سهم شناورهاي سنتي و موتور لنج ها 521 فروند بوده است و در اين بخش، 96 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد را شاهد بوده ايم.

معاون عمليات اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر گفت: با توجه به جايگاه اين بندر براي استفاده حداکثري از ظرفيت اين بندر تلاش مي کنيم و در کميته بازاريابي تصميم هاي بسيار خوبي گرفته شد که اميدواريم بتوانيم با اجرايي شدن اين برنامه ها شاهد توسعه و رشد فعاليت ها در اين بندر بزرگ و بين المللي باشيم.

عسکري نسب گفت: بندر شهيد باهنر با برخورداري از سالن مسافري بين المللي استاندارد علاوه بر ميزباني از کشتي هاي سطح کروز، سالانه پذيراي تعداد زيادي گردشـگر و مسـافر بين المللي است به طوري که سفرهاي دريايي خارجي به صورت هفتگي از اين بندر انجام مي شود.

وي افزود: از ابتداي سال تا کنون 916 هزار و 852 مسافر از طريق دو بندر شهيد باهنر و شهيد حقاني که تحت مديريت اين اداره است، جابه جا شده اند.

معاون دريايي و بندري بندر شهيد باهنر با اشاره به آخرين آمار سفرهاي دريايي به مقصد کشورهاي حاشيه جنوبي نيز گفت: جابجايي بيش از 7هزار و 700 مسافر و 96 تردد در مسير دريايي کشورهاي حوزه خليج فارس و بندر شهيد باهنر در سال جاري به ثبت رسيد.

وي با اشاره به فراهم کردن زيرساخت هاي لازم براي فعاليت هاي دريايي و بندري صاحبان کالا در بندر شهيد باهنر، در خصوص توسعه و بازسازي تجهيزات و اسکله هاي اين بندر گفت: تعميرات اساسي شش اسکله بتني در حال انجام است که 60 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار