به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، اين اسناد بعد از بحث و تبادل نظر کارشناسان همزمان با برگزاري اين اجلاس و حمايت برخي از کشورها مورد تاييد قرار گرفت.
سند اول مربوط به لزوم تغيير در دستگاه EPIRB جهت جلوگيري از ارسال پيام خطا بود که همراه با نيوزيلند و فدراسيون بين المللي نجات دريايي (IMRF) تهيه شده است و پس از رايزني هاي فراوان و دفاع در جلسات کارگروه براي اولين بار پيشنهاد ايران به عنوان يک راهکار در کتاب راهنماي جستجو و نجات دريايي و هوايي مقرر شد، لحاظ شود.
سند دوم درباره لزوم تغيير در راهبرد ناوبري الکترونيک (E-Navigation) و همگام شدن آن با استراتژي پلن ارتقاي سيستم جهاني ايمني و اضطرار دريايي (GMDSS Modernization) بود که به همراه فرانسه، آلمان، ژاپن، کره جنوبي، چين، بلژيک، لوکزامبورک، سازمان بين المللي ماهوارهاي (IMSO)، سازمان بين المللي هيدروگرافي (IHO) و کميته بين المللي راديويي دريايي (CIRM) تهيه شده بود و با حمايت اکثريت آرا به تصويب رسيد.
سند سوم درباره لزوم تدوين استراتژي پلن در مباحث مربوط به نقش انسان در ارتقاء سيستم جهاني ايمني و اضطرار دريايي بود که در آن درخواست شده است نقش انسان از کاربر (operator) به ناظر (Supervisor) تغيير يابد، که با حمايت اکثريت قاطع به تصويب رسيد.
انتهای پیام/