همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و حضور امام جمعه کاشان سومین سراي محله در مسجد سلمان فارسی این شهرستان در مراسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،سيد محمد ناظم رضوي شهردار كاشان ، در این مراسم گفت: این مکان به عنوان سومین سرای محله بعد از سراي محلات سردار شهيد علي معمار در منزل شخصی این سردار نامدار دوران دفاع مقدس و سراي شهید رضا کلم‌کار در مسجد جامع لتحر کاشان افتتاح شد.

وی با اشاره به ارائه پيشنهادات زياد خود جوش مردمي براي تأسيس سراهاي محله در مجاورت مساجد در نقاط مختلف شهر به شهرداري افزود: سومين سراي محله نیز با همكاري خوب استاد حلي استاد و پیشکسوت معماری اسلامی و سنتی ایران براي تخصيص فضا در مجاورت مسجد سلمان فارسي تاسیس شد.

به گفته وی، مسجد سلمان فارسي از اولين مساجدی است که با تاسیس آن بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و پرورش جوانان ولايي16 شهيد را تقديم دفاع از آرمان های جمهوری اسلامي کرد.

شهردار كاشان، محله مسجد سلمان را از مهم‌ترین محلات کاشان در طرح کنترل ترافیکی شهرستان و محور امیرکبیر دانست و افزود: شهرداری کاشان به منظور رفاه حال ساکنان محل آمادگی لازم جهت پرداخت حق و حقوق مالکین اراضی درطرح آزادسازی را دارد و انتظار دارد با همراهی و همکاری ساکنان این محله در تسریع این پروژه، گامی اساسی برداشته شود.

ناظم رضوي در ادامه سياست شهرداري و سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان بر راه اندازی سراهاي محله در مساجد یا مجاورت آن به عنوان ماکن های پر اجتماع فرهنگی مذهبی تاثیرگذار و سازنده را تاکیدکرد و افزود:شهروندان تا کنون از ايجاد این سراهاي محله به عنوان حلقه واسطه محلات، مسئولان شهرداری و شورای شهر در انتقال مشکلات و نیازمندیها استقبال و رضایتمندی فراوانی داشته اند.

وی با تاکید بر شکل گیری و افزایش ارتباطات فرهنگي قوی و منسجم شهروندان در سراي محله با شهرداري و ديگر مراكز فرهنگي افزود: فلسفه وجودي سراهاي محله رسيدن به هدف غايي برای خدمت رساني شوراي اسلامي شهر و شهرداري به مردم خارج از فضای شهرداري است.

شهردار کاشان، ساکنان محلات را بهترين افراد آشنا با مشكلات محله دانست و گفت: سرای محله در 54 محله کاشان با هدف ایجاد زمینه‌های لازم برای افزایش مشارکت فرهنگی شهروندان این شهرستان در سال اقتصاد و فرهنگ که توسط مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی» نامگذاری شده است، افتتاح می‌شود.

ناظم رضوی در پایان از صدور احکام شورایاران در هفته‌های آتی خبر داد و افزود: با شناسایی و انتخاب شورایاران محلات احکام آن صادر در هفته‌های آتی وبه آنها ابلاغ می‌شود.

گفتنی است: سومین سرای محله کاشان در مسجد سلمان واقع در خیابان امیر کبیر کوی سلمان این شهرستان با حضور اعضاي شوراي اسلامي شهركاشان، شهردار، ساکنان این محله و سخنرانی آیت اله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان افتتاح شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.