معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح آموزش آگاه‌سازی اجتماع محور پیشگیری از معلولیت‌ها بیش از 38 هزار و 156 نفر را زیر پوشش قرار داده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،شهرام شیخانی، اظهار داشت: طرح آموزش آگاه‌سازی اجتماع محور پیشگیری از معلولیت‌ها با هدف ارتقاء سلامت  به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی استان و با همکاری سازمان‌های مختلفی از قبیل بسیج سازندگی، نهضت سوادآموزی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح توانسته بالغ بر 38 هزار و 156 نفر را زیر پوشش خود قرار دهد.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام نوزادان و شیرخواران، ادامه داد: برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله بهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران به منظور کشف نقائص شنیداری و انجام مداخلات زود هنگام طراحی شده و شامل سه بخش غربال، تشخیص و مداخله می‌شود.

شیخانی  تصریح کرد: این استان در سال گذشته موفق به پوشش غربالگری و تشخیص زود هنگام 16 هزار و 533 نوزاد در سطح استان شده است.

وی برنامه پیشگیری از آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در کودکان سه تا شش سال را از دیگر برنامه‌های پیشگیری دانست و گفت: این برنامه در راستای سنجش بینایی کودکان سه تا شش سال و ارجاع به موارد مشکوک به بینایی‌سنج و چشم پزشک در خراسان جنوبی درحال اجرا است.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی موفق به پوشش 35 هزار و 145 کودک اعم از شهری و روستایی در برنامه پیشگیری از آمبلیوپی شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بیرجند ، معلولیت ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.