معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بخش کشاورزی در فرآیند توسعه اقتصادی نقش خود را به صورت تکیه گاه مهم امنیت غذایی و حیات اقتصادی کشور ایفا می کند.

 ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کشاورزی را باید از مهم ترین بخش های بهره ور اقتصاد و سهیم در تولید ملّی، عرضه کالاهای کشاورزی و رسیدن به مرز امنیت غذایی و فراتر از آن صدور این محصولات به بازارهای جهانی درنظر بگیریم.

وی تشریح کرد: دسترسی به هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی از طریق بهبود عملکرد در واحد سطح با تکیه بر حفظ منابع پایه، مستلزم شناخت محدودیت ها و مشکلات موجود در تولید این محصولات و سعی در رفع آنها است.

ایرانی فام ادامه داد: در شرایط طبیعی، افزایش تولید محصولات کشاورزی از دو طریق افزایش سطح زیرکشت و افزایش عملکرد تولید در واحد سطح امکان پذیر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: افزایش کیفیت محصولات کشاورزی می‌تواند هم به ارزآوری برای کشور کمک کرده و هم سبب افزایش درآمد کشاورزان شود.

وی اظهار داشت: توليدات کشاورزي در ايران در قالب يک بازار سنتي است و در آن درجه بسته بندي، کيفيت محصولات و ثبات توليد حکمفرما نيست.

ایرانی فام  تاکید کرد: یکی از عوامل محدود کننده دیگر این بخش غیراقتصادی بودن رشته فعالیت های کشاورزی است که پایداری بخش کشاورزی را تهدید می کند./س
 
 
برچسب ها: حیات ، اقتصادی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.