کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس درباره مذاکرات هسته ای ایران با هم گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گرینفیلد ریپورتر ، کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در گفتگوی تلفنی خود دربار ه بحران اوکراین، افغانستان، عراق و روند مذاکرات هسته ای ایران با هم گفتگو کردند.

کاخ سفید در بیانیه خود اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس درباره ایران از جمهوری اسلامی درخواست کردند اقدامات لازم را برای اطمینان بخشی به جامعه جهانی درباره مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای خود در آینده انجام دهد.

براساس این گزارش، سران انگلیس و آمریکا در گفتگوی تلفنی خود در بررسی بحران اوکراین اعلام کردند روسیه به تعهدات خود مبنی بر آرام سازی وضع اوکراین عمل نکرده است. 

اوباما و کامرون همچنین اعلام کردند در صورتی که روسیه اقدامات ضروری را برای کاهش تنش در اوکراین انجام ندهد کشورهای غربی اقدامات بیشتری را برای اعمال تحریم های شدیدتر علیه کرملین انجام خواهند داد.

دیوید کامرون و باراک اوباما همچنین رضایت خود را از اقدامات انجام شده برای رفع بن بست ایجاد شده در افغانستان در پی انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام و توافق کردند در عراق با همه طرف ها برای تشکیل دولتی جامع همکاری کنند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار