به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران، همه ی کارمندانی که در یک شرکت فعالیت می کنند جزء تیم کاری محسوب می شوند.
تیم کاری علاوه بر داشتن تجربیات باید دارای حس همکاری هم باشد اینکه کارمندان مختلف با تجربیات مختلف و خلق و خوی متفاوت در یک تیم کاری با یکدیگر همکاری کنند و به موفقیت برسند بسیار مهم است.
تیم کاری خوب باید دارای یکسری ویژگی هایی باشد که با این ویژگی ها بتواند بهتر از قبل به انجام کارهای روزانه در کار بپردازد.
تیم کاری موفق به موفقیت یک تجارت کمک می کند بنابراین باید برای این تیم کاری یکسری از ویژگی های برتر وجود داشته باشد که در نهایت به پیشرفت و توسعه کار هم کمک کند.
1-به اشتراک گذاری تجربیات و مهارت ها: یک تیم کاری باید تمامی تجربیات و مهارت هایی را که در کار بدست آورده است در اختیار دیگر کارمندان و یا کارجویان دیگر قرار دهد تا آنها هم بتوانند با استفاده از این تجربیات به موفقیت یک شرکت کمک کنند.
همکاری که بین کارمندان در یک تیم کاری وجود دارد با استفاده از تجربیات یکدیگر بیشتر می شود مخصوصا زمانی که کارمندان با تجربه تکنیک های مهم را در اختیار کارمندان دیگر قرار می دهند.
2-گرایش مثبت: مثبت اندیشی و گرایش مثبت در کار از ویژگی های یک تیم کاری است مخصوصا کارفرمایان باید همیشه نسبت به کار و تلاش مثبت اندیش باشند چون وقتی که نسبت به کار و فعالیت مثبت فکر کنیم نتیجه ی بهتری هم از تلاش خود می گیریم.
3-ارتباط برقرار کردن: یک تیم کاری خوب باید دارای روابط اجتماعی قوی باشد به این صورت که بتواند به خوبی با مشتریان یا دیگر تجارتها به نحو احسن ارتباط برقرار کند یک تیم کاری خوب باید مهارت روابط عمومی خوب داشتن را در خود پرورش دهد و با رعایت ادب و احترام با افرادی که در طول روز با آنها ارتباط دارند برخورد و گفت و گو کنند.
4-کامل کردن مهارت ها: یک تیم کاری خوب باید دارای ظرفیت بالایی باشد تا بتواند علاوه بر تقویت مهارت های خود دیگر مهارت ها را نیز در خود پرورش دهد و روی آنها تمرکز کند یکی از ویژگی ای مهم یک تیم کاری موفق این است که ظرفیت خود را گسترش دهد و هر اعضای تیم روی نقاط قوت و ضعف خود تمرکز کرده و بتواند مهارت های جدیدی را بیاموزد که آنها را بهتر از قبل به سمت موفقیت سوق دهد.
انتهای پیام/