رئیس کمیته توانبخشی فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون نگران خدمات فیزیوتراپی نباشند زیرا با برنامه‌ریزی فدراسیون پزشکی ورزشی جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود.

ابراهیم عباسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه جامع حمایتی فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد ارائه خدمات به ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های آسیایی و اینکه برای هر فدراسیون اعزامی یک ناظر اختصاصی، متخصص پزشکی ورزشی و یا یک فیزیوتراپیست درنظر گرفته شده بدون شک تا زمان اعزام و همچنین در خلال برگزاری این مسابقات تمام نیازهای فیزیوتراپی به بهترین شکل به این افراد ارائه خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

رئیس کمیته توانبخشی فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: برای ارائه خدمات بهتر به ملی‌پوشان ارزیابی‌های لازم روی ورزشکاران صورت گرفته تا برحسب نیاز در جهت بهبود آسیب دیدگی آنان اقدام شود و یا در موارد لازم خدمات ماساژ ورزشی به آنان ارائه شده است.

***تجهیز استان‌ها به خدمات توانبخشی

وی اظهار داشت : مجموعه فیزیوتراپی فدراسیون پزشکی ورزشی علاوه بر ارائه خدمات ویژه به ملی‌پوشان رشته‌های مختلف در رقابت‌های مهم، در طول سال نیز به تمامی ورزشکاران خدمات فیزیوتراپی ارائه می‌دهد.

عباسی ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که ما در حوزه توانبخشی در نظر داریم این است که به تدریج هیأت‌های استانی خود خود را از نظر خدمات توانبخشی تجهیز کنیم تا ورزشکاران نقاط مختلف از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی همچنین افزود: برای اینکه خدمات توانبخشی به روز و یکسان به ورزشکاران سراسر کشور ارائه شود، قصد داریم یک سیستم واحد را برای تمامی همکارانمان در نظر گرفته و با برگزاری دوره‌های آموزشی برای همکاران کمیته توانبخشی هیأت‌های استانی، شیوه ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان ورزشی را بر اساس نوع و شدت هر آسیب دیدگی و براساس متد علمی روز یکدست کنیم.

رئیس کمیته توانبخشی فدراسیون پزشکی ورزشی در پایان از برنامه‌ریزی این کمیته برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات توانبخشی و جذب دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در آینده خبر داد و گفت: به طور کلی در کمیته توانبخشی رویکرد آموزش  و پژوهش، تحقیقات و نظامند کردن را در دستورکار داریم و در این باره با تعیین مسئول مستقیم برای هر بخش قصد داریم به بهترین شکل کار را پیش ببریم.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار