در مسئله آب استان، تقریبا به مرز بحران رسیده ایم و خط انتقالی و چاه های آب در این فصل کفاف مصرف آب شرب مردم را نمی دهد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

،معاون امور عمرانی استاندار یزد هشدار داد: در مسئله آب استان، تقریبا به مرز بحران رسیده ایم و خط انتقالی و چاه های آب در این فصل کفاف مصرف آب شرب مردم را نمی دهد

ˈسید محمدرضا سید حسینیˈ در جلسه شورای اداری شهرستان میبد با تاکید مجدد بر صرفه جویی اظهار داشت: چند ماهی است در حال پیگیری چهار پروژه اصلی آب استان هستیم و عملیات اجرایی خط دوم آب هم بزودی آغاز می شود.د.د

سیدحسینی با بیان اینکه 14 درصد آب مصرفی استان توسط شهرداری ها در فضای سبز مصرف می شود گفت: باید شهرداری ها به سمتی بروند که از آب غیر شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنند.

معاون استاندار یزد در ادامه از وجود 57 هزار پروژه عمرانی تکمیل نشده در کشور خبر داد که سه هزارو 400 مورد آن متعلق به استان یزد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از مشکلات استان این است که در بحث های محیط زیست و آلاینده ها با رفتن به سمت صنعتی شدن با آسیب مواجه شده ایم در حالی که سیاست استان، رفتن به سمت صنایع پاک است.

سیدحسینی در ادامه سخنان خود از فرماندار میبد خواست، سرمایه گذاران را به سمت صنایع پاک و کم آب خواه هدایت کند.

این مسئول با اشاره به بحث میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: به همان اندازه که در مبحث آب دچار محدودیت هستیم در مقوله میراث فرهنگی و گردشگری در نقطه قوت می باشیم و این می تواند جایگزین خوبی در راستای اشتغالزایی و رفع بیکاری باشد و همچنین هویت و عملکرد گذشته خود را به دنیا نشان دهیم.

وی حفظ میراث فرهنگی و احیا و بهره وری از آن را از اولویت های استان برشمردش.

برچسب ها: اب ، یزد ، در مرز ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.