سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان گفت: در پایان تیرماه با صرف اعتبار 220میلیون ریالی بیش از 10هزار متر مربع از اماکن تاریخی استان شناسنامه دار می شوند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

،محسن ذاکرنیا گفت: نخستین گام برای حفاظت از یک اثر تاریخی ثبت آن در فهرست آثار ملی است


وی با اشاره به اینکه ابنیه با ارزش تاریخی زیادی در سطح استان وجود دارند که هنوز در فهرست آثار ملی ایران ثبت نشده اند بر لزوم تهیه پرونده پیشنهاد ثبت برای این آثار تاکید کرد .

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان افزود: در حال حاضر قرارداد مستندسازی، رلوه، برداشت و ترسیم کامپیوتری اماکن تاریخی شهرستان های یزد، مهریز، تفت و بافق با بخش خصوصی منعقد شده است.

ذاکرنیا یادآور شد: انتظار می رود در پایان تیرماه با صرف اعتبار 220میلیون ریالی در این حوزه، بیش از 10هزار مترمربع از اماکن تاریخی استان شناسنامه دار شوند.

وی در ادامه درباره تکمیل زیرساخت های گردشگری گفت : این طرح از سوی دولت برای کمک به سرمایه گذاران این حوزه، عملی شده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی یزد در همین خصوص با اشاره به تکمیل راه دسترسی هتل ارگ گفت : این هتل وابسته به شرکت هتل های زنجیره ای ارگ بوده و فاز یک آن در فروردین 93 با 46 اتاق و 90 تخت مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود :در سال 1390 زیرسازی کامل راه دسترسی این هتل از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده بود.

ذاکرنیا با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای تکمیل راه دسترسی هتل ارگ 900میلیون ریال است، ادامه داد: عملیات صورت گرفته در این طرح ،اجرای اندود نفوذی با امولسیون قیری و اجرای بتون آسفالتی به ضخامت هفت سانتی متر در وسعت 3400 متر مربع بوده است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.