حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

استارت قانون اصلاح "الگوی مصرف انرژی"در وزارت نفت

معاون وزیر نفت در امور مهندسی گفت: قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی با تدوین و ابلاغ قرارداد همسان شرکتهای خدمات انرژی در وزارت نفت کلید خورد تا براساس آن بتواینم ضمن افزایش بهره وری و اصلاح الگوهای تولید و مصرف انرژی را در کشور به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

سیدعماد حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در دولت گذشت بایگانی شده بود اظهار داشت: متاسفانه در این راستا در گذشته اقدام موثری صورت نگرفته است و در دولت جدید شرایط برای اجرای این قانون فراهم شده است.

وی با اشاره به ابلاغ قرارداد همسان شرکت های خدمات انرژی گام بزرگی برای اصلاح الگوی مصرف در وزارت نفت برداشته شد، درباره شرکت‌های خدمات انرژی تاکید کرد: شرکت‌های خدمات انرژی شرکت‌هایی هستند که بهینه‌سازی الگوی مصرف را دنبال می‌کنند.

حسینی افزود: قانون اصلاح مصرف قراردادهای شرکت خدمات انرژی عملیاتی نشده و تمام راهکارها برای رسیدن تیپ قراردادها همسان شرکت‌های خدمات انرژی نوشته شده است شرکت های خدمات انرژی یا اسکو شرکت‌هایی هستند که با ممیزی انرژی در بخشهای مختلف به ارائه راهکارها و استفاده از فناوری های نوین برای کاهش مصرف انرژی اقدام می کنند.
 
معاون وزیر نفت در امور مهندسی تصریح کرد: مطابق قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی که همزمان با قانون هدفمندی یارانه ها به تصویب رسید، قرار بود با هدف بهینه سازی مصرف انرژی، شرکت‌های خدمات انرژی تاسیس شوند که با تلاشهای انجام شده توسط کارشناسان معاونت امور مهندسی این قراردادها نهایی و ابلاغ شد.
 
حسینی اظهار داشت: ابلاغیه قانون اصلاح الگوی مصرف در کشور کلیک خورده و قراردادهای خدمات تابع وزارت نفت د راین زمینه عملیاتی شده است و اجرای این امر مهم مستلزم همکاری تمام نهادها و ارگانهای ذیربط است .
 
وی با بیان اینکه با همکاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت نیرو، معاونتهای وزارت نفت، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان بهره وری انرژی این قراردادها برای نخستین بار در کشور، تدوین شده است، افزود: تمام شرکت‌های تابعه وزارت نفت، از جمله سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ملزم به اجرای آزمایشی قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در یک سال آینده هستند و الگوهای قراردادی تدوین شده از سوی معاونت امور مهندسی وزارت نفت، باید رعایت شود.
 
حسینی تصریح کرد: در این نوع قراردادها، تاکید اصلی بر افزایش بهره وری و اصلاح الگوهای تولید و مصرف انرژی است و برای نخستین بار و به عنوان یکی از سیاست‌های دقیق و راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور طراحی و در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی طبق مصوبه و تعهدات به عمل آمده وزارت نیرو و مسکن و شهرسازی وظیفه خود را برای بهینه سازی الگوی مصرف در طرحها پیاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصرف انرژی در کشور به شدت بالاست  اگر بتوانیم اصلاح الگوی مصرف را در کشور بهینه سازی کنیم گام مثبتی را در جهت رسیدن به اهداف مورد برداشته ایم این امرمهم نیازمند همکاری تمام سازمانها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار