ریس اداره محیط زیست ازنا گفت:در پی گشت و کنترل نیروهای هوشیار سر محیط بانی اداره ازنا در مناطق حفاظت شده اکیپی از صیادان غیر مجاز به همراه وسایل شکار و صید دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درویشی  ریس اداره محیط زیست ازنا گفت :در این عملیات 3متخلف صیاد به همراه وسایل صید از قبیل 5رشته تور زنده گیری و4قفس زنده گیری و همچنین کومه مصنوعی و 4قطعه سهره از اینان کشف و ضبط گردید
وی ادامه داد:نکته مهم در این صید استفاده صیادان از کومه مصنوعی است ،که قبلاًصیادان برای پرندگان شکاری از آن استفاده میکردند و حال برای پرندگان کوچکتر مثل سهره و دیگر پرندگان            آواز خوان استفاده میکنند و این هشداری است برای نسل پرندگان کوچک که متاسفانه هر روز شکارچیان غیر مجاز به وسایل مجهز تر تجهیز میشوند
ریس اداره محیط زیست ازنا افزود:متاسفانه قوانین شکار و صید قدیمی و غیر بازدارنده میباشد که جا دارد قوانین شکار و صید مورد بازنگری مجدد قرار گیرند تا بتوانیم جلوی این حجم هجوم شکارچیان غیر مجاز را بگیریم،پرونده متخلفین جهت هر گونه برخورد قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی گردیدند .

همچنین کامران سپه وند کارشناس حقوقی اداره کل در این خصوص گفت : که سهره وحشی یکی از زیبائیهای طبیعت است . سهره یکی از پرنده هایی است که به وفور در اغلب نقاط کشور پیدا می شود.سهره انواع مختلفی دارد همچون سهره معمولی،سهره سر سیاه ،سهره کوهی و... که سهره های معمولی از همه معروفترند.
وی افزود: سهره ها هم در فصل زمستان و هم در اواخر بهار صید می شوند که صید آخر بهار مربوط به جوجه سهره هاست.صید زمستانه اغلب در مناطق سرد سیر (مثل استانهای سردسیر  که بیشترین صید در آنجا صورت می گیرد) و در هنگامی که برف زیاد باریده و غذا کم شده است انجام می شود. که بر خلاف قوانین زیست محیطی می باشد .
کارشناس حقوقی اداره کلاضافه کرد: با استناد به ماده 10 و11و12 قانون وشکار وصید زنده گیری هر گونه پرنده وحشی جرم است واز طریق دستگاه قضا مجازات خواهد شد . لذا با عنایت به اینکه یک مورد جدید شبیه کومه که فقط در خصوص پرندگان شکاری مورد استفاده قرار می گرفت متاسفانه شکارچیان وقاتلین طبیعت در این مورد به پرنده زیبای طبیعت سهره وحشی رحم نکرده ومورد استفاده قرارمی دهند .که حاکی از سنگدلی این شکارچیان غیرمجازمی باشد .

کامران سپه وند درادامه بیان داشت : که از مردمان وهموطنان عزیزودوستداران طبیعت که در این زمینه اطلاع رسانی نموده وبه موقع مامورین اجرایی این اداره کل را باخبر نموده اند تقدیروسپاس بعمل آورده و از هموطنان عزیزدرخواست می نماید که در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با همکاران ما در سراسرکشورویا با شماره تلفن 3221774-0661درمیان گذارند . تا دگربار شاهد ومشاهده گر هیچگونه پرنده ای درقفس نباشیم .

انتهای پیام/

برچسب ها: صید ، پرنده ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار