رئیس اتاق اصناف خوی از افزایش 20 درصدی معاملات تخمه آفتابگردان و کدو در سه ماه نخست امسال در شهرستان خوی خبر داد.

محسن منصف در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: شهرستان خوی یکی از قطب‌های برتر در زمینه تولید و فروش انواع تخمه در کشور است.

وی با اشاره به بازار معاملات فروش تخمه در شهرستان خوی افزود: فروش تخمه آفتابگردان و کدو به عنوان مهم‌ترین محصول شهرستان خوی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

رئیس اتاق اصناف خوی گفت: بازار خشکبار خوی یکی از بزرگ‌ترین و پررونق‌ترین بازارها در کشور بوده که بیشترین تولید تخمه را در بین سایر شهرستان‌ها به خود اختصاص داده است.

منصف افزود: تا سه ماه نخست امسال حجم معاملات تخمه در شهرستان خوی حدود 100 میلیارد تومان بوده که امید است این مقدار در سال بعد به 400 میلیارد تومان برسد.

وی به میزان تولید انواع تخمه در شهرستان خوی اشاره کرد و گفت: این شهرستان در هر سال 24 هزار تن تخمه آفتابگردان و 12 هزار تن تخمه کدو تولید می‌کند.

رئیس اتاق اصناف خوی اذعان داشت: در بازار خشکبار شهرستان خوی نزدیک به 9 هزار تن تخمه آفتابگردان و انواع تخمه کدو داد و ستد می‌شود.

منصف در پایان متذکر شد: در بازار خشکبار خوی بیش از 3 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند که این افراد در توسعه اقتصادی شهرستان خوی نقش مهمی ایفا می‌کنند/ش/ن.

برچسب ها: خوی ، اصناف ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ehsan az miandoab
۱۳:۱۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
لطفا قیمت تخمه خام و شور را بنویسید با افزایش قیمت .مرسی ehsan