پس از ساخت "آسمان آبی مادرم" و شرکت در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان بلافاصله شرایط ساخت پروژه "سهراب"را آغاز می کنم

"علی قوی تن" تهیه کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص به تعویق افتادن پروژه سینمایی "سهراب"  گفت: علت اینکه ساخت پرژه "سهراب" قدری به تعویق افتاده است "جلال فاطمی "یکی از بستگان محترم "سهراب سپهری"است .زیرا پیش تر قرار بود ایشان نیز در مورد "سهراب" فیلم بسازند و خوشایند نیست همزمان دو پروژه ساخته شود.

من اهل مسابقه نیستم و تمامی تلاش خود را میکنم تا "سهراب" به بهترین و شایسته ترین وجه ممکن به تصویر کشیده شود.

وی افزود:  در حال حاضرپیش تولید فیلم سینمایی "آسمان آبی مادرم"  رااز چند ماه گذشته آغاز کرده ایم که گروهی تمامی تلاش خود را می کند تا فیلم به جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان برسد.

این کارگردان در ادامه گفت: فیلم مستقل "آسمان آبی مادرم"  بیشتر در راستای "پرواز بادبادکها" و"آفتاب ،مهتاب ،زمین" میباشد که فیلمی محکم و با یک نگاه نوتر به همراه کسب تجربه روز افزون تلاش کردم تا مخاطب بیشتری را  برای تماشای این فیلم جذب کنم  نگاه من به "آسمان آبی مادرم "همان نگاهی است که در سایر آثار قبلی ام دیده می‌شود .

قوی تن در پاسخ به اینکه چرا سه فیلم سینمایی "پرواز بادبادکها"، "آفتاب مهتاب زمین،" و" بازگشت" تا کنون اکران نشده اند گفت:  تا کنون فرصت و شرایط اکران برایشان فراهم نشده است، اما ما بایک کمپانی خارجی صحبت کردیم و قراردادی در این خصوص منعقد شده که این سه فیلم در 12 کشور اروپای شرقی و آسیا به انتخاب آنها با اکران محدود در سینماها به نمایش درآید و اخیرا نیزگروه سینمایی "هنر و تجربه" نیز راه اندازی شده که ما نیز پرونده این سه فیلم را به آنها ارائه کردیم که گمان میکنم از یک ماه آینده آنها هم در ایران به نمایش درآیند.

وی در پاسخ به اینکه چرا این سه فیلم تا کنون شرایط اکران برایشان فراهم نشده است اظهار داشت:
 ما طی این سالها به فکر اکران بودیم اما بازار اکران فیلمهای سینمایی اجازه دیده شدن بر فیلم های فرهنگی را نمی دهند و گیشه و عامه پسند بودن فیلم ها بیشتر مد نظر قرار دارندپس با خود گفتم درست نیست اکران حساب شده نداشته باشیم.

گرچه این سه فیلم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان و جشنواره فیلم فجر و همچنین در 6 استان نیز به هنگام برگزاری جشنواره اکران شده و اگر صرفا نمایش آنها باشد همین برای من کافی است.

کارگردان فیلم سینمایی" سرود تولد" ادامه داد: من علاقه ی بسیار زیادی به سینمای کودک دارم ای کاش همانند دهه 60 و نیمه های دهه 70 که دولت از سینمای کودک حمایت میکرد امروز نیز شاهد چنین حمایتی بودیم ما سینمای مستقل هستیم که متاسفانه کسی پشت سر ما نیست.

سینمای کودک امروز ما مدیون تلاشهای" امیر نادری"،" ابوالفضل جلیلی"، "ابراهیم فروزش" است که مسئولان سینمایی ما نیز به آنها مدیون هستند  متاسفانه امروز دیگر سینمای کودک برای کسی اهمیت ندارد و کسی پشت آن نیست و سینما داران صرفا میخواهند فیلم های پرفروش اکران کنند.

این کارگردان در پاسخ به اینکه آیا در" آسمان آبی مادرم "نیز از نابازیگر استفاده میکند اظهار داشت: سینمایی که فرهنگی است دارای یک اندیشه است بخصوص فیلم کودک که محوریتشان با کودک  است و نمیتوان در آنها با پرکردن یکسری هنر پیشه نوستالژی خودش را داشته باشد.

مشکل سینمای کودک با چند بازیگر حل نمیشود و اگر این سینما مورد حمایت مسئولان ما قرار نگیرد با سوپر استارها هم این سینما به جایی نمی‌رسد.

کارگردان فیلم سینمایی "پرواز بادبادک ها"افزود: دولت باید بستری فراهم کند تا تمای فیلمهایی که ساخته میشوند به نمایش عمومی درآید ما نمی گوییم "کلاه قرمزی" ساخته ایم اما شاید کسانی نیز باشند که فیلم مارا دوست داشته باشند پس ما هم مخاطب فیلم های خودمان را داریم و شرایط اکران برای تمامی آثار باید وجود داشته باشد.
 
 قوی تن  در پاسخ به اینکه با وجود اینکه تا کنون برخی از آثار کودکش اکران نشده ولی باز هم برای این سینما فیلم میسازد گفت: اول به دلیل عشق و علاقه ای که به این سینمای پاک و معصوم دارم و دیگر اینکه مسیری که میروم را دوست دارم من واقعا دلگیر میشوم که شرایط اکران برای سینمای کودک برای کسی مهم نیست فیلم "پرواز بادبادکها "در 12 فستیوال خارجی و "آفتاب مهتاب زمین "در 5 فستیوال و "بازگشت" نیز در جشنواره کن پذیرفته شده بود و به نمایش درآمده اند همین دلخوشی ها خیلی خوب است اما چرا در ایران جایی که این فیلم ها ساخته شده است نباید اکران شوند.

این کارگردان ادامه داد: بنیاد سینمایی فارابی حمایتی برای ساخت" آفتاب مهتاب زمین" و" بازگشت" و "پرواز بادبادکها "نداشته است وقتی "پرواز بادبادکها "که در جشنواره اصفهان توسط 8 ارگان جایزه گرفت و در فستیوال فجر در بخش بین الملل پذیرفته شد بنیاد سینمایی فارابی آن هنگام گفت میخواهیم شریک شویم اما نمیدانم چرا برخی رسانه ها مطرح میکنند که این آثار با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است.

قوی تن همچنین در خصوص ساخت پروژه سهراب بیان کرد: هیچگاه از تخقیق و نگارش کردن در خصوص پروژه "سهراب "دلسرد نشدم ،تحقیق کردن در خصوص" سهراب" برای من یک کمک روحی و روانی است و برایم یک تجربه ی ارزشمند است حتی اگر "سهراب" را نسازم باز هم راضی هستم زیرا در زمان یک شاعر سیر میکنم اما دلم روشن است که" سهراب "را خواهیم ساخت و بعد از ساخت "آسمان آبی مادرم" قطعا پروژه" سهراب "را پیش رو خواهیم داشت.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار