روانشناس دانشگاه رم معتقد است شوکی که به بازیکنان تیم ملی فوتبال برزیل وارد شده سال‌ها این بازیکنان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری (AKI)، آلبرتوچی روانشناس ورزشی دانشگاه توروگاتا در شهر رم با تحلیل موقعیت روانی بازکنان تیم ملی فوتبال برزیل بعد از شکست 7 بر مقابل تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله نیمه نهایی از رقابت‌های جام جهانی برزیل گفت: نتیجه‌ای که در بازی مقابل آلمان برای برزیلی‌ها رقم خورد یک شکست ورزشی بود که برای سال‌های طولانی روی شانه فوتبالیست‌ها سنگینی کرده و غرور ملی این کشور را نشانه گرفته است. نتیجه 7 بر یک مقابل آلمان‌ها ضربه هولناکی به تیم ملی فوتبال برزیل وارد آورد و در این بین بازیکنان حاضر در زمین را بیشتر از بقیه تحت‌الشعاع قرار داد. این اتفاق تبعات بسیاری در پی دارد و باعث می‌شود تا هیچیک از بازیکنان حاضر در تیم ملی به یکدیگر اعتماد نداشته باشند و همین موضوع شرایط نابودی رختکن تیم ملی را به دنبال خواهد داشت. این نتیجه در اثر اشتباهات فردی رقم نخورده بلکه به دلیل اشتباهات گروهی ایجاده شد به همین علت شوکی بزرگ محسوب شده و مانند لکه‌ای که اثرش خیلی دیر پاک می‌شود، سالهایی طولانی اثر آن در ذهن فوتبالیست‌های برزیلی باقی خواهد ماند.

وی افزود: آن‌ها در حال حاضر به قهرمانانی تبدیل شده‌اند که از نظر عاطفی در بالاترین موقعیت و از نظر شخصیتی در پایین‌ترین سطح قرار گرفته‌اند و همین موضوع باعث می‌شود تا بازگشت دوباره آن‌ها به زمین بازی برای مسابقه رده‌بندی و تصاحب پله سوم و یا چهارم برایشان کاری بسیار سخت و مشکل باشد. در این میان و با توجه به شرایط موجود فقط باید امیدوار بود تا بازیکنان تیم ملی برزیل از غرور خود در زمین مسابقه خرج کرده و بتوانند با استفاده از این سلاح کیفیت بازی و سلامت ذهنی را که در بازی مقابل آلمان‌ها نداشتند به همه نشان دهند.

استاد روانشناس ورزشی دانشگاه رم با متهم کرد فیلیپه اسکولاری به کسب این شکست بسیار سخت و سنگین گفت: سرمربی تیم ملی برزیل اشتباهات فراوانی کرد و خودش سنگینی این اشتباهات را خیلی خوب حس می‌کند. در طول جریان مسابقه بازیکنان تیم دچار گیجی شدند و قصد داشتند در تلاطمهای ایجاد شده هدف خود را شکار کنند و همین مسئله باعث شد تا به اشتباهات خود ادامه دهند. در آن شرایط جای خالی یک لیدر به خوبی احساس شد لیدری از میان بازیکنان، کسی که بتواند 10 نفر دیگر را رهبری کند شخصیتی که بعد از دریافت اولین گلها از طرف تیم ملی آلمان هم تیمی‌هایش را راهنمایی نماید.

وی در ادامه تاکید کرد: در نهایت هم دیدیم که کاپیتان تیاگو سیلوا هم که به دلیل محرومیت امکان همراهی تیم را در این مسابقه نداشت در میان بازیکنان حاضر شد. او می خواست در کنار بقیه بازیکنان حاضر در تیم ملی قرار بگیرد تا به‌ آنها کمک کرده و با حرفهایش به دوستان خود آرامش دهد. بعد از پیروزی تیم ملی برزیل در بازی مقابل شیلی در مرحله یک هشتم پایانی از رقابتهای جام جهانی اسکولاری سرمربی برزیلی‌ها برای رسیدن به اهداف مورد نظرش از یک روانشناس دعوت کرد تا تیمش را همراهی و پشتیبانی کند انتخابی که تاثیر کمی داشت زیرا از یک متخصص در چند مورد خاص استفاده کرد و چون استفاده ازاین متخصص با تداوم و برنامه‌ریزی نبود نتوانست کمک خاصی به تیم ملی فوتبال برزیل بکند. واقعیت این است که یک روانشناس وقتی می‌تواند برای یک تیم موثر واقع شود که حضورش پراکنده نبادش لکه‌های جدا از هم را به یاد نیاورد و بتواند موفق به ایجاد یک رابطه احساسی و پیوندی قوی با بازیکنان حاضر درتیم شود.

حالا برای بسیاری این سوال ایجاد می‌شود که با توجه به اتفاق صورت گرفته آیا رابطه هواداران با بازیکنان حاضر در تیم ملی تغییر خواهد کرد؟ من در رابطه معتقد هستم که هواداران برزیلی همانند بازیکنان حاضر در تیم ملی عاطفی هستند و باز هم برای حمایت از تیم ملی فوتبال کشورشان در رقابت رده‌بندی راهی استادیوم خواهد شد ولی تیمی که راهی زمین خواهد شد موظف است تا قدرت خود را به نمایش بگذارد زیرا فوتبالیست‌های برزیلی برای بهبود وجه خود سالها به زمان نیاز دارند و باید به دنبال ترمیم چهره ورزشی خود باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: واکاوی ، فاجعه ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار