ناوی پیلای اعلام کرد اسرائیل با حمله به منازل مسکونی و کشتار افراد غیرنظامی، قوانین حقوق بشر بین‌المللی را نقض کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه را نقض قوانین حقوق بشر بین‌المللی دانست.

پیلای در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد، "ما گزارش‌های بسیار اسف‌باری را مبنی بر کشته شدن ده‌ها تن از جمله چندین کودک طی اصابت موشک‌های اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی غزه دریافت کرده‌ایم. چنین گزارش‌هایی ثابت می‌کنند اسرائیل قوانین بین‌المللی حقوق بشر را نقض کرده است."

او در ادامه سخنان خود افزود، "این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهند هیچ فرد غیرنظامی در اسرائیل کشته نشده و فقط چند تن زخمی شده‌اند. طبق قوانین بین‌المللی، ساختمان‌ها و منازل مسکونی نباید هدف حملات نظامی قرار گیرند، مگر اینکه ثابت شود از این اماکن برای اهداف نظامی استفاده می‌شده است."

به گفته پیلای، "طی حملات موشکی اسرائیل به غزه، بیش از 340 واحد مسکونی از بین رفته‌اند و علاوه بر صدها کشته، بیش از هزار نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند." این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، "هیچ قدرت بین‌المللی نمی‌تواند مانع حملات ما شود!"



انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ، ملل ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار