روغن زیتون بود دار به دلیل اینکه آنتی اکسیدان بیشتری دارد و فرآیند تصفیه کمتری روی آن انجام می شود مناسب تر است و روغن زیتون در صورتی که شخص دچار اضافه وزن نباشد به تعادل دریافت چربی در بدن او کمک می ‌کند.

دکتر پیام فرهبخش‌متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: روغن در نوک هرم غذایی قرار دارد و به افراد توصیه می شود که حداقل ‌ مصرف از روغن‌ها را داشته باشند. روغن زیتون جزء روغن‌های خوب محسوب می‌شود اما هر قاشق آن معادل 7 تا 8 قاشق برنج شخص را چاق میکند، بنابر این اگر افراد دچار اضافه وزن هستند، توصیه ما به مصرف حداقل روغن زیتون است.

 وی افزود: روغن زیتون بودار معمولا حالت اولیه خود را حفظ می کند اما روغن زیتونی که بی بو است بیشتر تصفیه می شود و مقداری از آنتی اکسیدان خود را از دست می دهد، بنابر این توصیه می شود که اگر کسی بخواهد روغن زیتون مصرف کند به سراغ روغن زیتون بو دار برود که آنتی اکسیدان بیشتری دارد و می تواند جلوی بسیاری از بیماری ها و سرطان ها را بگیرد، پس روغن زیتون بودار به دلیل اینکه فرایند  تصفیه کمتری روی آن انجام می شود، مناسب تر است.

این متخصص در پایان گفت: روغن زیتون حاوی یک پیوند غیر اشباع یا دو گانه در فرمول شیمیایی خود است که جز روغن های خوب محسوب می شود و به هیچ عنوان بالا برنده کلسترول خون نمی باشد و مصرف روز مره آنها در صورتی که شخص دچار اضافه وزن نباشد به تعادل دریافت چربی در بدن کمک می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار