معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت: در طول سه ماه نخست امسال 480 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی راهی خانه بخت شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،ابراهیم جعفری اظهار داشت: اهدای کمک هزینه ازدواج پسران و تأمین جهیزیه نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد،‌ یکی از طرح‌های مهم کمیته امداد در راستای کمک به خانواده‌های دارای فرزندان جوان است.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای ازدواج در عصر حاضر،‌ گفت: این مسئله امروزه به یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌های نیازمند تبدیل شده است.

جعفری بر این اساس اجرای طرح آسان‌سازی روند ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده را گامی مهم در راستای حمایت از زوج‌های جوان و خانواده‌های آنان دانست و افزود: در همین راستا کمیته امداد در طول سه ماه نخست امسال به 480 نفر از نوعروسان زیر پوشش خود کمک هزینه تهیه جهیزیه پرداخت کرده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد آذربایجان غربی با اشاره به صرف حداقل 20 میلیون ریال برای هر نوعروس، گفت: در این مدت بیش از 9 میلیارد و 600 میلیون ریال به این منظور هزینه شده است.

وی با اشاره به حمایت‌های خوب خیرین استان در این زمینه، گفت: کمک هزینه تأمین جهیزیه 245 نوعروس از محل مشارکت‌های خیرین و مابقی از محل اعتبارات دولتی کمیته امداد هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی این اقدام را از جمله خدمات برجسته کمیته امداد در قبال مددجویان دانست و افزود: در همین راستا کلاس‌های آموزشی متعددی نیز برای آموزش مهارت‌های زندگی، همسرداری و تربیت فرزند برای این زوج‌های جوان برگزار می‌کنیم تا بسترهای لازم برای ازدواج موفق جوانان را مهیا کنیم.

جعفری با اشاره به تداوم اجرای این طرح، گفت: در سالی که با عنوان اقتصاد و فرهنگ نام گرفته است، ضمن تلاش برای توانمندسازی خانواده‌ها، زمینه‌های لازم برای ازدواج آسان تعداد بیشتری از جوانان در شرف ازدواج را نیز فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، نوعروس ، جهیزیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.